Ang kvalme..

HjerteMamman

Glad i forumet
er 11 uker i morgen, flere kvalmen har små gitt seg for ??[:)] og når ga den seg hos dere....

Noen ??[8|]

mindre kvalm og kaster sjeldent opp...

men det hender kvalmen dukker opp ... så har ikke gitt seg helt ... uke 12 i dag

men må si alt ble bedre rundt uke 11..

lykke til

Okei[:)] takk for svar ... er ikke helt borte her heller men mye bedre [:)]

Her begynte kvalmen endelig å gi seg en gang mellom uke 10 og 11, husker ikke nøyaktig for den ble ikke helt borte over natta. Nå har jeg ikke vært kvalm på 3 uker og det er skikkelig deilig![:D]

så deilig da[:D]

kvalmen min gav seg plutselig for ett par dager siden.. deilig å kunne spise igjen:-D men i blandt kjenner jeg at jeg plutselig bli dårllg igjen, slik som i dag når jeg hadde vært i dusjen så ble jeg så kjempekvalm men det gav seg når jeg fikk lagt meg nedpå litt.. men stort sett så er jeg fin form nå:-)

11 uker i dag jeg og føler meg i TOPPFORM [:D]
Har ikke hatt de største plagene med voldsom kvalme jeg, men vært skikkelig
sliten og uggen i magen hele tiden...er glad det er over. Nå er det bare trøttheten
og vonde pupper som gjelder...hehe...men jeg kan fint leve med det, bare jeg
slipper å være sånn uggen [:D]

Har ikke gitt seg enda her, spes ettermiddagene er fæle. Håper det snur snart!

Jeg har ikke vært noe særlig kvalm i det svangerskapet her, men forrige fredag var det første gang jeg kastet opp. [:'(] Ellers blir jeg bare sånn at jeg brekker meg, men ikke kaster opp..

sleit veldi me kvalmen fram til 12 og spyin!! :/ men no litt uti v13 e de litt beire, slutta å spy (TAKK OG LOV) =) Men e fortsatt kvalm og uggen.. men de e helt greit så lenge eg sleppe auge kontakt med porselenskongen ;)

her er jeg ikke så mye kvalm lenger. har vel vært bedre de siste par ukene[:)]
men spyr gjør jeg litt enda. ikke fordi jeg alltid er kvalm, men plutslig så føler jeg at jeg må spy.
veldig rar følelse å måtte såy, men ikke er kvalm[:D]

Kvalmen for meg begynte smått i gi seg i uke 12, men hadde fortsatt noen tilbakefall, særlig hvis det gikk litt lang tid mellom måltidene.
Idag (15+3) er jeg i toppform, men Herre Gud så dårlig jeg var fra uke 6-12!!!!!!

Man hører hele tiden om svangerskapskvalme, og så tenker man (hvertfall jeg) at hvor ille kan det være egentlig?? Det var ille!!! Var 100% sykemeldt fra jobb i 3 uker, kastet opp ute, og tålte INGEN lukter osv...

Så glad for at dette er bak meg nå[:D]

ORIGINAL: babyz

jeg har ikke hatt problemer med kvalme, men dersom jeg lager brødskive til jenta mi kan jeg kaste opp!! takler ikke brød lengre[:'(]
hadde trodd dette skulle gi seg når det er vanlig at kvalmen skal gi seg, men takler fortsatt ikke brød

Er det ikke utrolig hvordan enkelte ting virkelig ikke gjør seg når man er gravid?[:)] Det blir litt som omvendte picaer det der. For meg var det en periode på to uker i "kvalmeperioden" hvor det eneste som funket var pommes frites, evt chicken nuggets. Veldig glad det ikke er noe som har fortsatt. Håper og satser på at jeg slipper unna flere rare lyster/ikkelyster. Håper for din del at det kan bli litt bedre. Er jo ikke noe særlig å bli dårlig hver gang man skal lage matpakke til vesla...

Back
Topp