Ang kredittkort

GT Sara

Forumet er livet
Så på TV2 nyhetene nå at det var mange som ikke hadde kontroll på kredittkort bruk og fikk problemer med og betale. Dere som har slike kort, stemmer dette? Har dere kontroll over hvor mye dere bruker det og klarer dere betale tilbake innen fristen før det blir innkasso?[8|]
Selv har jeg hatt et sånt kort, men klippet det i to og skal ALDRI ha det mer[:'(] " Betal om ni mnd-når du også er blakk liksom".....

Huff ja det er fort gjort... Vi har ikke kredittkort, og kjøper heller ikke på kreditt. Da sparer vi heller til vi har råd til det vi vil ha. Har også alltid en buffer med penger, tilfelle noe ryker eller bilen må reparerest..

nei takk, det vil jeg ikke ha i hus...

Hatt kredittkort begge to og nei, ikke kontrollen, ble altfor lettvinne penger[&o] aldri mer.....

Banker og alle vet jo hvor dyrt alt er blitt og hvor mange gjeldsslaver det er. Enda så lar de disse folkene få sånne kort!! Er man blakk og ikke har penger, hjelper det vel lite med et sånt kort?[8|]

vi har men vi bruker det skjeldent..

betalte ned alt av gjeld med feriepengene mine i sommer så nå er vi helt i rute.. hærlig..

Vi har kreditt kort,og har ikke noe problemer med å styre bruken av det [:)]
Har en veldig høy tærskel mot å bruke det da,og betaler ned igjen så fort som mulig. Synes det er greit å ha som en reserve løsning hvis det skulle være noe.

Jeg har 2 , bruker de når jeg trenger ekstra penger, men betaler alltid ned i løpet av første 2 måneder. Satt meg mål og holder det ja. Aldri hatt problemmer med nedbetaling.

Vi har, men brukes kun i nød.

Fikk nedbetalt ett i sommer, men gjenstår ennå ett[&:]

Her har vi full kontroll.
Om man ikke har det så burde man heller ikke ha kredittkort etter min mening!

Jeg har, men har ALDRI brukt det, og kommer aldri til å bruke det heller! Har lest alt for mange skrekkeksempler til at jeg kunne finne på å betale ting med ett kredittkort.

Vi har ett hver, ca 40 000 til sammen. Her er det stålkontroll på bruken, og er så langt bare brukt på å kjøpe tv, videokamera og bildene på Fame. Det blir ikke brukt på klær, mat og andre fornøyelse for å si det slik. Det blir for dyrt.

ORIGINAL: *hale*

enig her!

ORIGINAL: *hale*

ORIGINAL: Dingelbærta ruger

nei takk, det vil jeg ikke ha i hus...

ORIGINAL: Circe

Vi har. Har også full kontroll. Det er skumle greier det der.

sign

vi har 1 mastercard ligggende som ALDRI blir brukt vi har det kun i nødstilfelle.

Vi har flere typer. Bruker kun kredittkort til netthandel, kjøp av reiser og i utlandet. Da får man faktura på det en har kjøpt og mer oversikt. Vi bruker det ikke fordi vi ikke har penger på konto, men for å få bedre oversikt.

Kortet vi har har også en forsikring at om varen en bestiller på nettet er feil eller uteblir betaler man ingenting. Har ikke prøvd det, så vet ikke om det er så enkelt som det høres ut som.

Og ikke minst er jeg lite begeistret for å gi kortnr til lønnskonoten min ut på nettet, heller et kredittkort[;)]

Har, men har aldri brukt de.

Vi har et som vi har full kontroll på, betaler tilbake ganske mye med en gang så vi slipper noe særlig med renter.

Back
Topp