Ang kontroller..

Ro_25

Betatt av forumet
Jeg var på min første kontroll da jeg var 8 uker og nå på mandag, da er jeg 12 + 6..
Tror dere legen lytter etter hjertelyd da?
Det er vell ikke noe kontroll før ordinær UL etter denne kontrollen?

veldig forskjellig hvordan de gjør det fra plass til plass.
jeg er ikke i uke 12 enda og har allerede vært på to kontroller, og får en føre ordinær ul. men her har jordmødrene god kapasitet.
jeg var 11+4 og fikk mast meg til å høre hjertelyden, men ikke alle som vil prøve så tidlig. men man kan alltid spørre :)

Tror dette er individuelt fra plass til plass.
Forrige svangerskap var jeg ofte på kontroll. Mens denne gangen virker det som de følger mer en mal.

Jeg fikk ikke lov til å høre på første kontroll i uke 12. legen mente det var for tidlig...
Idag i uke 14 så fikk jeg endelig mast meg til det. Jeg sa at jeg vil så gjerne vite at det lever slik at jeg kan fortelle familien min om graviditen :P

Takk for svar jenter :) Synes bare at det blir laaang tid å få en bekreftelse om ting er "i orden" der inne.. om jeg må vente helt til 23 april!

Jeg får spørre legen pent ;)

jeg fikk høre hjertelyden i går<3 måtte lete litt da .. :)

lykke til :)

Jeg har vært på kontroll tre ganger. Hos lege uke 8 og uke 12, og hos jordmor nå idag 13+5..
Fikk høre hjertelyden hos jordmor, og jeg spurte ikke om det. Hun sa vi kunne prøve å finne hjertelyden selvom det kanskje var litt tidlig (men jeg har funnet hjertelyden selv med min egen doppler, så hun gikk på med godt mot ;p)..
Nå har vi ikke time der før etter ul. Hun ville så gjerne høre hvordan det hadde gått på ul, så fikk like gjerne time dagen etter :)
Du kan jo ta kontakt med jm i din kommune og høre om du kan få en time der før ul? :)
Her ville hvertfall jm treffe oss før ul selvom jeg hadde vært hos legen forrige uke.

Skal du ikke til jordmor?

Back
Topp