Ang Kontantstøtten

julibia

April 2013s Kreative sjel
Sensommerbarna 2019
Desemberskattene 2024
Det er fra mnd etter barnet er fyllt 1 år??
Er det sånn at alle som ikke har ungene i bhg får det??
Må det søkes om...Når/hvor??
Jeg skal være hjemme til august. . Kommer til å jobbe litt, har inntekten noen betydning for støtten??
Helt blank her jeg altså :p

Usikker på bår det er fra. Men tror det e fra året til de fyller 3. Og tror ikke inntekt har noe å si. Vet hvertfall om noen som får det og så har de barnet hos bestemora mens begge foreldra går i full jobb. Må vel søke noe til nav vil eg tro :)

Det går på om ungen er i bhg eller ikke, inntekt er ikke nøye.
Og det må søkes om for NAV kan ikke føle seg fram til hvilke unger som er i bhg og ikke ;)
Selv om det hadde vært fint med en slik klarsynsk på NAV :rolleyes:
Ellers står det mye på NAV.no

Sent from my iPad using BV Forum

Takk :-)
Får gå inn på NAV sine sider og se litt ja... sikkert ikke dumt å tenke på å søke snart. .av erfaring vet jeg jo at slike ting ofte tar litt tid...:)

Er fra måneden etter de har fylt ett år og frem til to år:)

♡Tobias 20.11.10 & Simon 31.03.13♡

Takk:-) ble litt klokere nå:-)
Noen sa at om jeg jobba for mye kunne vi miste kontantstøtten. .men da er det ikke sånn. Jeg kommer jo bare til å jobbe ved behov når mannen er hjemme. .:-)

Jeg og må nok søle kontantstøtte snatt ja, med den flaksen jeg har når det kommer til NAV fåt jeg vel innvilget og etterbetalt en eventuell kontantstøtte når Luna er 5 år eller noe:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

★☆★Duppedingsen ★ ☆ ★

Jeg og må nok søle kontantstøtte snatt ja, med den flaksen jeg har når det kommer til NAV fåt jeg vel innvilget og etterbetalt en eventuell kontantstøtte når Luna er 5 år eller noe:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

★☆★Duppedingsen ★ ☆ ★
Hehe

Sent from my iPhone using BV Forum

Er fra mnd etter barnet fyller 1år og til den mnd barnet fyller 2år, viss barnet begynner i barnehage før det er fylt 2 år, får en kontantstøtte til og med den mnd barnet begynner, så som min som begynner i barnehagen 18 august så får jeg kontantstøtte for hele august:)

Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app

Er fra mnd etter barnet fyller 1år og til den mnd barnet fyller 2år, viss barnet begynner i barnehage før det er fylt 2 år, får en kontantstøtte til og med den mnd barnet begynner, så som min som begynner i barnehagen 18 august så får jeg kontantstøtte for hele august:)

Det visste jeg ikke. Så det gjelder tilogmed om barnet begynner 1.august f.eks?:)

Det visste jeg ikke. Så det gjelder tilogmed om barnet begynner 1.august f.eks?:)
Det tror jeg, en veninne av meg som jobber på nav så jeg ville få til og med den mnd barnet begynner i barnehagen og da tolker jeg det slik.....

Det tror jeg, en veninne av meg som jobber på nav så jeg ville få til og med den mnd barnet begynner i barnehagen og da tolker jeg det slik.....

Det stemmer :) Det fikk jeg med eldstemann :)

Det stemmer :) Det fikk jeg med eldstemann :)
Samme her. Og fra 1 aug går kontantstøtten opp til 6000 i måneden. Kjipt det ikke gjelder fra mai ;) men uansett, 5000 i mnd per barn er greie penger det også altså:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Samme her. Og fra 1 aug går kontantstøtten opp til 6000 i måneden. Kjipt det ikke gjelder fra mai ;) men uansett, 5000 i mnd per barn er greie penger det også altså:)

Spesielt greit når man har to også da :D ;)

Awesome at tuppa mi ikke skal i bhg før hun blir 2 da :D Eller får ikke vi økning siden vi alt har startet på kontantstøtten da? :confused:

Det må være deilige penger;)

Awesome at tuppa mi ikke skal i bhg før hun blir 2 da :D Eller får ikke vi økning siden vi alt har startet på kontantstøtten da? :confused:
Jo. Økningen gjelder alle. Det er jeg rimelig sikker på :)

Spesielt greit når man har to også da :D ;)

Hehe. Ja. Det gjør seg godt med dobbelt opp med penger :D:D

Vil du få kontantstøtte for juni, juli og august da? Eller bare august?

Sendt frå <3 Luftpaddo mi <3

Åj, så kjekt :) hvor lenge får man 6000 kr? Nå er det jo delt opp med et halvt år med 5000 og et halvt år med 3500.. Hadde vært kjekt å få 6000 et helt år!

Back
Topp