Ang kommode på bad

Mrs Stupedama

Betatt av forumet
Vi har kjøpt en Malm kommode til badet, men er redd den skal få fuktskader fra gulvet. Har lyst å sette den på et eller annet for beskyttelse. Vi kjøpe hjul på Ikea, men ser at det er bare en tynn ramme under. Så tror ikke det vil tåle skruene. Har lurt på å sette dem på slike gummiknotter som en har under vaskemaskin. Noen som har forslag eller innspill?

Er badet fuktskadet da?

ORIGINAL: eplemos

Er badet fuktskadet da?

Nei, badet er helt nytt. Men det kommer jo lett vann på gulvet når vi har dusjet, og redd det skal trekke inn i kommoden fra undersiden når kommoden står rett på flisene. Men det er kanskje ikke nødvendig?

Mannen tok noen klosser og "forsterket" kommoden under, og så skrudde han fast metallbein som kan skrues opp og ned alt ettersom hvor høy man vil ha kommoden. Går utifra at du har med 3 skuffer? Da vil jeg anbefale bein uansett da den er akkurat litt for lav for ryggen for de fleste. Den med fire skuffer er altfor høy, så lenge man ikke er 180 + begge to.

Har med seks skuffer, så den er kjempehøy! Skal ikke brukes til stell, bare til oppbevaring.

ORIGINAL: Mrs Stupedama

ORIGINAL: eplemos

Er badet fuktskadet da?

Nei, badet er helt nytt. Men det kommer jo lett vann på gulvet når vi har dusjet, og redd det skal trekke inn i kommoden fra undersiden når kommoden står rett på flisene. Men det er kanskje ikke nødvendig?

Jeg anbefaler å gjøre det! Ei venninne gjorde ikke det, og så sprakk dusjkabinettet å det ble vann overalt. Tydelige fuktskader på kommoden.

Har med seks skuffer, så den er kjempehøy! Skal ikke brukes til stell, bare til oppbevaring.

Ah, okei [:)] Da kan dere montere noen små bein under. Kjempesmart!

ORIGINAL: Håperinderlig..

Ah, okei [:)] Da kan dere montere noen små bein under. Kjempesmart!

Ja, tror det er smart, men problemet er hvilken type bein som egner seg for å holde vekta på den tynne ramma som er nederst på kommoden. Det er derfor jeg vurderer disse gummiknottene.

vi hadde 2 malmkommoder på badet. den ene sto veldig nærme badekaret og den sugde opp vann så den ble litt vannskada. går sikkert mye bedre om du har på de ben.

Fest en sponplate eller noe under den rammen som er der. Så kan du feste bein eller hjul eller hva som helst på sponplata. Vekta av kommoden vil jo da fordele seg på hele plata før den treffer bein eller hjul:)

Godt noen laga denne tråden for ellers hadde jeg aldri tenkt på at det kunne bli fuktskader i den jeg vil ha på bade ?

Men de malm komodene er jo grævlig tunge da så må vel være noe som holder litt man setter under ?
Kansje vis man fikk tak på noe gummi lister el. man kan lime fast under ?
Noe å tenke på nå gitt[8|]

Som skrevet over, mannen skrudde fast fire brede klosser under, som beina ble skrudd fast i. Kommoden er stabil, og vekten er bra fordelt.

Vi har en Malm kommode på bad, men den blir ikke utsatt for fukt.

Dusjer i lukka kabinett, men denne står rett utenfor og får litt sprut og sann.

Ville satt bein på ja, som en evt kan bytte hvis de blir fuktskada, siden da fukten mest kommer fra gulvet.

Back
Topp