Ang kobberspiral..

Lefsen84

Forumet er livet
Noen som erfaringer om den nye gynefix, den som ikke har de 2 amene? Jeg fikk satt inn en slik sist tirsdag .. Og blødde ikke noe særligt de 3 første dagene, men etter det har det bare tatt på..mer og mer for hver dag..
lurer på om det er noen som har opplevdt det samme?
Snakket med de som satt den inn og de sa at det ikke var normalt å blø særligt med kobberspiral men med hormonspiral så kunne man blø opptil 3 mnd etter innsettingen.
Har time på ul imorgen.. For å vurdere hva som skjer, og om jeg evt må ta den ut.. Har ikke så lyst til det, men å blø meg i hel er ikke noe særligt siden jeg har blodprosent på kun 11 og kan ikke ta noe jern tilskudd pga antibiotika kuren jeg må gå på minst 3 uker til ..

Jeg kan ikke svare på den nye typen. Jeg hadde kobberspiral rundt 07-08 en gang. Vet ikke hvilken type jeg hadde egentlig.
Men jeg hadde småblødninger hver dag i nesten et år.

Jeg aner ikke hvilken type jeg har...visste egentlig ikke at det fantes forskjellige typer heller av kobberspiral :oops:
Jeg blødde i en uke etter insetting av spiralen, men det var som vanlig mensen periode. Og etter det har det vært normal syklus uten tullball, annet enn ved eggløsning så merker jeg den bedre denne gangen enn hva jeg gjorde på forrige runde med spiral.
Håper det ikke er noe alvorlig eller noe som gjør at du må bruke noe annet, for kobberspiral er den mest fantastiske
prevansjonen jeg har hatt.

Rart, jm på 6 ukerskontrollen min anbefalte meg ikke kobberspiral nettopp fordi man kan blø mye med den. Fikk også beskjed om at man får mye kraftigere mens med den. Jeg sa derfor pent nei takk.

Håper det stabiliserer seg for deg snart. :)

Rart, jm på 6 ukerskontrollen min anbefalte meg ikke kobberspiral nettopp fordi man kan blø mye med den. Fikk også beskjed om at man får mye kraftigere mens med den. Jeg sa derfor pent nei takk.

Håper det stabiliserer seg for deg snart. :)

Den kobberspiralen med armene kan man få kraftigere mens med, men ikke med denne da den irriterer ikke livmoren som de andre,, jeg begynnte ikke å blø før 3 dager etter innsettingen..fikk time hos gynekolog på torsdag og da satt den som den skulle og blødde ifra innsettingen.. Men har fått tabeletter som skal prøve å roe ned blødningen på for det renner bare ut hver gang jeg skal på do og jeg kan ikke ta noen form for jern tabeletter då eg går på antibiotika kur og har ennå 3 uker igjen av den :/

Den kobberspiralen med armene kan man få kraftigere mens med, men ikke med denne da den irriterer ikke livmoren som de andre,, jeg begynnte ikke å blø før 3 dager etter innsettingen..fikk time hos gynekolog på torsdag og da satt den som den skulle og blødde ifra innsettingen.. Men har fått tabeletter som skal prøve å roe ned blødningen på for det renner bare ut hver gang jeg skal på do og jeg kan ikke ta noen form for jern tabeletter då eg går på antibiotika kur og har ennå 3 uker igjen av den :/

Uff, håper tablettene virker raskt! Masse god bedring, om man kan si det i denne sammenhengen. :)

Gi gjerne en oppdatering når du har vært hos gyno! Veldig interessant og vite mer om hva som skjer med de spiralene da det er lite info ellers om erfaringer.

Gi gjerne en oppdatering når du har vært hos gyno! Veldig interessant og vite mer om hva som skjer med de spiralene da det er lite info ellers om erfaringer.
Jeg har vert hos gynekologen nå på torsdag :) hun visste ikke om den type spiral så hu måtte søke litt om den. Den er bare en stav med kobbertråd helt øverst, og en slaks krok som gjør at den fester seg i livmoren. Og da henger det ut en tråd som vanligt. Siden jeg har dårlige blodplater i kroppen fortiden så blør jeg mer enn det jeg må mest sannsynligt då det er litt vanskeligt å koagulere. Men var på legevaktå i dag for å måle blodprosenten og da var den på 11,7.. Så håper jeg ikke mister så mye mer.. Har roet seg litt nå med tabelettene,det fosser ikke like mye ut lengre.. men skal jo selfølgeligt ha mensen om 1 uke..

Det høres logisk ut at man blør sånn som du gjør når det er tilfellet. Håper pillene fortsetter og funke!!
Jeg har bare gode ting og si om kobberspiralen, så jeg håper den funker for deg :) Ting uten hormoner er gull!

Det høres logisk ut at man blør sånn som du gjør når det er tilfellet. Håper pillene fortsetter og funke!!
Jeg har bare gode ting og si om kobberspiralen, så jeg håper den funker for deg :) Ting uten hormoner er gull!
Ja får håpe det gir seg... Liker ikje når eg ikje kan ta jern forblødningene..mn spiser leverpostei og makrell for å prøva å få litt i meg.. Mn e redd for at d ikje e nok. Va en dårlig tid for dette nå...
Ja tåler ikje hormoner eg heller så da må det bli kobber for min del :)

Back
Topp