Ang. kjøp av av ny vogn - angrerett!

bcv

Elsker forumet
Kjøpte vogn idag, men jeg angrer veldig! Synes det ble unødvendig og dyrt.
Får jeg bytte den i morgen og pengene tilbake?
Står ingenting på kvitteringen eller garantien for vognen.
Har vel angrerett når det gjelder kjøp i butikk uansett?

Nei, du har ikke lovfestet angrerett ved kjøp i butikk. Kun ved nettkjøp.

Innen 14 dager mener jeg[8|] produktet skal være ubrukt, embalasje skal ikke være skadet og kviteringen skal være der......

ORIGINAL: ~Vimsa~

Innen 14 dager mener jeg[8|] produktet skal være ubrukt, embalasje skal ikke være skadet og kviteringen skal være der......

Gjelder kun ved nettkjøp, i utgangspunktet.

Om en fysisk butikk lar deg angre er den en ekstraservice de velger å yte.

Kommer vel ann på butikken, men tror ikke det trenger å være så vanskelig.
Men ikke sikkert du får pengene tilbake, kan være du kun får tilgodelapp[;)]
Ønsker deg uansett lykke til[:)] og håper det ordner seg...

Nei du, jeg tviler sterkt på at du får igjen pengene altså.
Det er ganske store summer for en vogn, det er ikke bare å komme og kreve pengene igjen.
Man har kun angrerett om man ikke har sett varen på forhånd/bestilt på nett/dørsalg osv.

Mener du ikke har krav på pengene tilbake. Det er vel kun hvis vognen er skadet og de ikke kan erstatte den med samme vogn. Men nå får nok tilgodelapp, og skal man tro rett, så kommer du til å bruke de pengene i butikken en eller annen gang. Utstyr og ting til bebbin må man ha uansett[:)]

Nei, man har ikke angrerett når man har kjøpt fra butikk. Angerfristen gjelder kun ved kjøp på nettet, dørsalg ol.

Kan jo være du får lov å levere tilbake da, men da er det kun fordi butikken er grei. Alternativt er at du selger vognen videre selv på Finn. Du må nok belage deg på ett lite tap da, da de fleste ikke er villig til å betale full pris på vogner kjøpt på Finn.

ORIGINAL: hissigproppen

Nei, du har ikke lovfestet angrerett ved kjøp i butikk. Kun ved nettkjøp.
sign

Hva når jeg har sendt Mail gjennom nettbutikken? Alså kjøpt vognen gjennom nett mn siden de ikke sendte vogner gikk jeg å hentet og betalte i butikk.

ORIGINAL: bcv

Hva når jeg har sendt Mail gjennom nettbutikken? Alså kjøpt vognen gjennom nett mn siden de ikke sendte vogner gikk jeg å hentet og betalte i butikk.

trur ikke de går. Fordi da har du betalt og henter gjenom et utsalgsted. MEN jeg er ikke sikker. Jeg vet bare, at jeg jobber i butikk hvor vi selger barnevogner og vi har aldri gått med på att levere tilbake vogn. Fordi da har den vært trilla ute, du må jo ha tatt den med ut i bilen. Og det blir ikke lett og få solgt den vogna igjen til samme sum, dvs man må selge den på salg.

Men lettest er jo hvis du spør butikken hvor du har kjøpt den da, vi kan spekulere masse her men kun dom i butikk som kan svare ordentlig på det.

ORIGINAL: bcv

Da har du fortsatt sett vognen fysisk før du betalte, så det vil nok ikke gå inn under angrerett.

Det eneste du har rett på ved kjøp i butikk er reklamasjonsrett, det er lovfestet. garanti er en ekstra service som hver enkelt butikk står fritt i å velge å yte. Kjøpt er kjøpt, desverre [&:]

Back
Topp