Ang. KID. nr

*Flatula*

Gift med forumet
Hei..

Må bare spørre. Jeg betalte en regning 23 juni. Og fikk en purring etter det, og da tenkte jeg at de kanskje ikke har registrert bet. fra meg inn hos seg enda. Så da gadd jeg ikke å bry meg om dette.
Også i dag fikk jeg inkassovarsel, og jeg ringte og fortalte at jeg har betalt den. Og da ba de meg om å sende kvittering per. fax. Så jeg sjekke permen min ( tar vare på bet. regninger) og alt stemte, bortsett fra KID. nr. det var totalt feil. Men fakt.nr og alt annet stemte jo.  

Hmmm.. Er det noen som har opplevd det samme, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, når kidèn er total feil.. ???????????????? [&:]

Ring banken.. trodde ikke det var mulig å betale med feil kid jeg[8|]

Altså om pengene er komt inn til rett konto osv så burde jo det være mulig å lete opp den innbetalingen og sånt.. Om du har det kid.nr. du skrev feil og, så skulle man jo tro at det ikke var så vanskelig heller!?

Takk for svar..

Jeg syns og at det virker helt rart at man kan skrive feil kid, når man bruker nettbank. Du skal jo egentlig få beskjed hvis det er feil. Men jeg syns det er rart, at kid `nr. var totalt feil, lurer på hva det er jeg har gjort... Hmmm.. [&:] [:D]

Og ja de burde jo se hvem som har betalt. Men det er bare det at jeg og samboer har samme konto, og han er "hovedbruker", siden han hadde det kontonr. fra før av. Men jeg er fullmektig jeg og.

Men jeg får prøve å ringe banken eller gå ned dit i morra.

Du kan faktisk være så uheldig at Kid blir riktig, selv om du taster feil. Tror det er noe med det siste sifferet, som ikke er tilfeldig.
Men så lenge du har riktig kontonummer, så kommer betalingen fram, men mottakeren får det ikke inn på riktig debitor. Tro meg, jeg vet hva det er (jobber med litt slik...), men det er jo litt dårlig av dem å ikke sjekke dette - at de har fått en betaling de ikke har fått referert.

det er vel en lat medarbeider som ikke gadd å sjekke etter om den var betalt tenker jeg....

ORIGINAL: dollface81

hvis du går i nettbanken din, så kan du vel kanskje finne oversikt over transaksjoner og finne det kidnummeret du brukte..
så gir du det til det firmaet og ber dem om å søke etter det...

tenkte det samme

Skal komme meg ned i banken i morra tenkte jeg.
Var inne på nettbanken igjen i dag. Der har jeg skrevet feil kid nr, totalt feil. (Skulle jo nesten tro jeg var dritings da jeg betalte den.. hihhi.. [:D][:D]) Men som jeg skreiv tidligere, så var alt det andre rett.

Back
Topp