ang kattunge

Turbotekla

Gift med forumet
vi fikk en kattunge for en uke siden. vi skal ha den som utekatt. Noen som vet hvor lenge jeg burde ha den inne før den går litt ut? mener jeg har hørt 3 uker, men mammaen til lillepusen bor er nboen vår så en det noen som vet om jeg burde drøye det enda litt lenger? Tror nok vi fikk den litt tidlig for den er rundt 7 uker nå tror jeg.

Vi ga ikke bort våre kattunger før de var 9 uker.. kunne kanskje gitt dem litt tidligere, men 7 uker var tidlig syns jeg...

Når vår katt var kattunge begynnte vi ikke ha den ute lenge omgangen før den var 3 mnd.. og den er utekatt nå[;)][:D]

Hei!
Når vi fikk kattunger så holdt vi de inne i ca 6 uker.Det var for at de først skulle bli vant til lukter i huset og selve huset før de begynte å gå ut.
De første gangene de var ute,var jeg ute med de.Å gikk litt rundt med de.
Man pleier ikke gi bort kattunger før rundt uke 10 - 12 (tror jeg...)

Lykke til med pusen da[:)]

man skal egentlig ikke gi dem bort før de er 12 uker eller visst moren avviser dem. Det vet jeg. men spm var liksom om jeg måtte vente noe lenger siden moren bor ved siden av oss, hun er jo utekatt hun også

Tidligere når vi hadde katter gav vi vekk ungene når de var 8 uker, garantert at de er avvent mammaen og de spiste tørrfor....   Ville hatt den inne i noen uker ja.... Da blir den glad i sitt nye hjem og dere.  Den kan bli vant med ny spiseplass o.l....  Da kommer den nok tilbake...

Bare ikke mammaen kommer å henter den når den er ute?  Kanskje hun glemmer den etter noen uker?

Har hørt at kattermor 'glemmer' ungen sin etter at de har vært fra hverandre en stund,men jeg vet ikke hvor lenge det er.

OK, FOR DENNE ER RENSLIG OG SPISER TØRRFOR.

burde hvertfall ha den inne i 1 1/2 mnd siden den er så liten og at mammaen bor rett ved siden av. det mener jeg da. for vi har en katt unge og vi venta 3 uker med å la den gå ut. så etter noen dager rømte han og ble borte i flere dager. men fikk han på døre for det var en nabo som hadde finni han mens han gikk en tur. så jeg anbefaler å ha katten inne lengst mulig nå. så merker jo dere selv når dere syns katten er klar for å gå ut.

ORIGINAL: lenesin1

vi fikk en kattunge for en uke siden. vi skal ha den som utekatt. Noen som vet hvor lenge jeg burde ha den inne før den går litt ut? mener jeg har hørt 3 uker, men mammaen til lillepusen bor er nboen vår så en det noen som vet om jeg burde drøye det enda litt lenger? Tror nok vi fikk den litt tidlig for den er rundt 7 uker nå tror jeg.

d e vanlivis ca tre uke man burde ha den inne før man slepp den ut!
æ trur dokker fikk den altørr tili!! leveringsuke på kattn e 12 uke!! d ekje ikkje vanli å sende dem fra mora SÅ tili!! kattn e mere avhengig av mora si enn hunda f eks e....

såeh..æ trur du burde holden den inne i væffal 5 uke.. den e førr litn t å være ute no uansett!!

3-4 uker, så begynne å gå "tur" med den, dvs. være den med ut, nærmest oppføre deg som en katt selv i noen uker sammen med den. Funker bra her.

Back
Topp