ang katt

Ecinnaj

Gift med forumet
Oktoberskatter 2014
Æ e væl en av dæm som tru at om en e sammen me dyr så bli en vant t d å dermed mindre sjanse for alergi.
æ e oppvokst me dyr å ikke alergisk mot nån ting.
søskenbarnan min va ikke nå my me dyr når dæm vart mindre men når dæm va i 6 års alder'n å bynt å hold på my me kattan vårres så vart dæm alergisk.
flere som tru d ?

Æ hadd jo ei kjæmpefin å snillj katt som æ har hadd i 6 år, å 30 des forsvant han å han har ikke komme tebake igjenn
så æ sitt å lure på å få ti ei ny, men sambo mene at vi itj ska ha nå dyr før ingrid elena bli så gammel at hu vil ha dyr shøl men da e æ litt redd for at hu kan bli alergisk
http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/annonse?finnkode=26725202
fikk utrolig lyst på herren for han ligna kjæmpe masse på katta æ mista.

villa væl egentlig bare hør om d e flere som tenke litt som mæ ?

For det første så vil jeg bare si at jeg syns det er veldig fint for de barna som får vokse opp med kjæledyr. Det er utroooooooooolig viktig at barn lærer hvordan å behandle dyr. Vel, nok om det, kunne holdt på om det emnet i evigheter..hehe.

Jeg syns at du bare skal prøve jeg. Vil tro det går helt fint. Men, du bør jo ha i bakhodet at det er *mulig* at hun blir allergisk og dere må omplassere katten igjen.

Vi har forresten 3 katter selv... [:)]

Hmm, du kan jo bare prøve og se hvordan det går.. Bare at du har i bakhodet at det kan skje. Er jo mange med småbarn som har dyr, det går jo bra med de også[:)]
Her er mini allergisk, meker det godt når vi er på besøk hos de med katte. Så vi an ikke ha kjæledyr med pels, enda.

ja tenke jo at d e mulig at hu bli d men har ikke merka nå på hu enda å hu har lågge my sammen me katta, men kan godt vær d ikke merkes enda.
æ hadd liksom håpa at simba kom heim igjenn, for han e sånn perfekt første katt. han bryr sæ itj om han blir dratt i halen om han bli hemsa me osv, så e litt skeptisk å for å få ti ei ny katt åsså tåle den ingenting å flyg i syne på ungen :S så tenke d kan vær lurt å få ti en katt unge så den e vant me unga fra starten.

sambo har også sakt at om katta går i veia så sparke han den unna. synes d e feil holdning æ da..

jeg har dessverre null trua på den teorien... Noen er mer mottakelige for allergi enn andre! Så det blir nok bare synsing..

men jeg ser ikke noe problemer med å anskaffe seg en katt, så lenge man er obs på symptomene på allergi og tar det seriøst- og at man er klar over at man må gi bort katten om det viser seg at barnet har allergi!!

Her kan du lese litt om det
http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/allergikjaeledyr.php
http://www.dagbladet.no/dinside/2006/07/03/470551.html

Nydelig katt da![:)]

ORIGINAL: Ecinnaj

ja tenke jo at d e mulig at hu bli d men har ikke merka nå på hu enda å hu har lågge my sammen me katta, men kan godt vær d ikke merkes enda.
æ hadd liksom håpa at simba kom heim igjenn, for han e sånn perfekt første katt. han bryr sæ itj om han blir dratt i halen om han bli hemsa me osv, så e litt skeptisk å for å få ti ei ny katt åsså tåle den ingenting å flyg i syne på ungen :S så tenke d kan vær lurt å få ti en katt unge så den e vant me unga fra starten.

sambo har også sakt at om katta går i veia så sparke han den unna. synes d e feil holdning æ da..[/quote]

om det er holdningen, ville jeg hvetfall ikke hatt katt. det er en forskjell på barn som river og slår i katten ubevisst, men at en voksen sparker katten er ikke greit!

Jeg vokste også opp med katt, men lillebroren min har allergi:p

Men jeg syns også det er kooos med kjæledyr, og det første vi fikk i hus når jeg var ferdig å studere var pusekatten vår.

Den ble med på flyttelasset når vi flytta i sommer og er en naturlig del av familien:)

Jeg ble mer bekymra over holdninga til samboeren din jeg også, men om du vet han ikke blir å gjøre noe slikt så hvorfor ikke.

Sikkert lurt å få tak i kattunge vil jeg tro, eller en katt som er vandt til småbarn fra før.

ja snakka nettopp me hu som hadd katta å den va akkurat sånn som simba va :)
du kun bær han opp ned uten å bry sæ osv :)

savne simba pus'n min [:(][:(]

Skjønner SÅÅÅÅ godt at du savner han, gruer meg til den dagen pusen vår er borte!

Høres ut som en pus som kan trives sammen med dere det da, må få høre hva det blir til.

ORIGINAL: MiMiTa

Skjønner SÅÅÅÅ godt at du savner han, gruer meg til den dagen pusen vår er borte!

Høres ut som en pus som kan trives sammen med dere det da, må få høre hva det blir til.

ja [:(]

d va ei som sku kom å shå på han kl 5 så får hær i kveld om han e ledig.
hvis ikke så kom d nye i mars[:D]

ORIGINAL: Ecinnaj

sambo har også sakt at om katta går i veia så sparke han den unna. synes d e feil holdning æ da..

det går jo ikke ann!! da vil jo ingrid elena vokse opp med att det å være stygg med dyr er lov.. hadde min samboer sagt det, så skulle jeg sparket i han også om han var "i veien"..!

ORIGINAL: Miss_Universum

For det første så vil jeg bare si at jeg syns det er veldig fint for de barna som får vokse opp med kjæledyr. Det er utroooooooooolig viktig at barn lærer hvordan å behandle dyr. Vel, nok om det, kunne holdt på om det emnet i evigheter..hehe.

Jeg syns at du bare skal prøve jeg. Vil tro det går helt fint. Men, du bør jo ha i bakhodet at det er *mulig* at hun blir allergisk og dere må omplassere katten igjen.

Sier meg helt enig her, i absolutt alt!!! Vi har også 3 katter og det går fint så langt!!! [:D]

Utrolig skjønn, den katten du har funnet da!!! Har du forresten bestemmt deg enda???

ORIGINAL: avelilith

ORIGINAL: Miss_Universum

Sier meg helt enig her, i absolutt alt!!! Vi har også 3 katter og det går fint så langt!!! [:D]

Utrolig skjønn, den katten du har funnet da!!! Har du forresten bestemmt deg enda???

Takk for d ;)
Ja han va såtte av te mæ så no e d bare å hent han etter helga ;)

Barn har stor glede av å vokse opp sammen med dyr. Her hjemme har vi tre stykker som funker som god underholdning for gullungen i huset [:)]

Den katten du fant på finn var forresten helt nydelig! Go for it sier jeg i hvert fall. Men for all del... jeg håper du har tenkt til å kastrere/sterilisere katten når den er stor nok. Det er så mange katter som har det vondt fordi det er for mange av de.

ORIGINAL: August mamma`n

Den katten du fant på finn var forresten helt nydelig! Go for it sier jeg i hvert fall. Men for all del... jeg håper du har tenkt til å kastrere/sterilisere katten når den er stor nok. Det er så mange katter som har det vondt fordi det er for mange av de.

Enig!!!!

ORIGINAL: August mamma`n

Barn har stor glede av å vokse opp sammen med dyr. Her hjemme har vi tre stykker som funker som god underholdning for gullungen i huset [:)]

Takk :D
åjah kastrering står øvert på lista :)
bli så my roliger å da :D

Back
Topp