Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
ORIGINAL: langtidssniker
varmt vil øke hevelsen
kaldt vil dempe.
ORIGINAL: Lillingen x2
Ehm... tror det var sånn at når man har virus skal man drikke kaldt og varmt når man har bakterieinfeksjon[8D] Virus sprer seg når det blir varmt..
Kan vær omvendt også altså[8D][8|]
ORIGINAL: Julesjarken
varmt vil øke hevelsen
kaldt vil dempe.
Dessuten vil man aldri kunne drikke noe som er så varmt at man tar knekken på bakteriene, man sørger heller for omtimale vekstforhold.
Derfor sverger jeg til iskaldt vann eller saft når jeg er syk, selv om det kanskje ikke alltid er det mest behagelige alternativet[:D]

ORIGINAL: Frk.VilliTrusa
varmt vil øke hevelsen
kaldt vil dempe.
Dessuten vil man aldri kunne drikke noe som er så varmt at man tar knekken på bakteriene, man sørger heller for omtimale vekstforhold.
Derfor sverger jeg til iskaldt vann eller saft når jeg er syk, selv om det kanskje ikke alltid er det mest behagelige alternativet[:D]
haha flott bilde til venstre der
Ehm... tror det var sånn at når man har virus skal man drikke kaldt og varmt når man har bakterieinfeksjon[8D] Virus sprer seg når det blir varmt..
Kan vær omvendt også altså[8D][8|]
Tror det skal være omvendt[:D]
Nå ble jeg confused.. For atte, ei lenger opp sier vi ikke skal drikke sukker for det liker bakteriene, men når jeg var syk fikk jeg beskjed om å drikke cola med is og spise is!
Så da blir det feil uansett om man har bakterie eller virus.. For hvis virus formerer seg når det blir kaldt og bakterier liker sukker har jeg jo tapt uansett[8D]
Nå ble jeg confused.. For atte, ei lenger opp sier vi ikke skal drikke sukker for det liker bakteriene, men når jeg var syk fikk jeg beskjed om å drikke cola med is og spise is!
Så da blir det feil uansett om man har bakterie eller virus.. For hvis virus formerer seg når det blir kaldt og bakterier liker sukker har jeg jo tapt uansett[8D]
varmt vil øke hevelsen
kaldt vil dempe.
ORIGINAL: Bare Kari
Når jeg har vondt i halsen og drikker kaldt blir jeg med en gang 10 ganger verre. Blir bedre når jeg drikker varmt.
Tror ikke virus formerer seg når det er kaldt, men de har lettere for å "sette seg fast" dvs angripe kroppen. Dvs når noen nyser i et kaldt rom er det enklere for at man smitter andre pga at viruset lever lenger. Så det funker faktisk å bruke skjerf i halsen for å unngå og bli syk, er man kald i halsen når man er frisk er det lettere for at virus angriper kroppen da de bevares bedre.
Man skal uansett helst ikke spise eller drikke noe med melk da det er slimdannende, da er det bedre med saft- eller vannis[;)]
Ja det var vannis! Det lindrer jo helt vilt med iskald cola & is når det brenner i halsen[:D] Får heller bare vare litt lenger[8D]
Det varer ikke noe lenger, et virus er et virus og må få gå sin gang, poenget mitt var bare at det holder seg bedre når det er kaldt før man blir smittet.