ang kaffe..

*spent*

Flørter med forumet
Noen her som vet hva som er greia med kaffe? Kan man drikke det eller ikke? jeg har lyst til å ta meg et par kopper kaffe om dagen, men har hørt så mye... det siste jeg leste var at kaffe kun var en risiko om man drakk minst 10 kopper dagen... men så er jeg så usikker :P

Du kan fint drikke et par kopper (ikke krus) kaffe om dagen men om en drikker andre koffeinholdige drikker i tillegg så må en avpasse mengden av hver. Se på matportalen under råd for spesielle grupper og gravide.

Jeg drakk koffeinfri kaffe under sist svangerskap, serverte det til gjester også og ingen merket noe. Jeg fortalte det ikke heller, så litt placeboeffekt var der vel også, he he.

ser at det har kommet et svar, men det kommer ingenting opp når jeg kommer inn på tråden?

Du kan trygt drikke et par kopper kaffe til dagen ja

(ELLER max en liter cola pr dag..pepsi max er min største last)

..merkelig nok har eg ikkje hatt lyst på hverken kaffe eller cola de siste ukene..pussig

Tweak skrev:
Du kan fint drikke et par kopper (ikke krus) kaffe om dagen men om en drikker andre koffeinholdige drikker i tillegg så må en avpasse mengden av hver. Se på matportalen under råd for spesielle grupper og gravide.

Jeg drakk koffeinfri kaffe under sist svangerskap, serverte det til gjester også og ingen merket noe. Jeg fortalte det ikke heller, så litt placeboeffekt var der vel også, he he.

Tusen takk for svar :D kanskje jeg skal prøve koffeinfri kaffe ... har aldri prøvd det før ;) Skal gå inn på matportalen og se litt der jeg :) takk for tips !

Man Kan drikke litt kaffe når man er gravid, men siden koffein er ett giftstoff, er det jo greit å være litt forsiktig. Jeg holder meg helt unna, det samme med te med koffein, står bakpå, ikke alle som tenker på...
Vi har det Nespresso city and milk, og til den får jeg kjøpt ok gode koffeinfriekaffer, så de har jeg tatt ett par enkelt ganger... :-)

Back
Topp