Ang julemat??

Ju9ta

Forumet er livet
Skal dere la de små få smake på litt kaker og god mat i jula, eller skal dere styre unna alt..??[8|]
Tenker at Ayla skal få smake på maten, men med måte..
Hun skal IKKE få brus,d er bare tull..Hu drikker vann,og skal fortsette med d.. Men litt godt skal hun få smake tenkte jeg...

Hva md dere??

brus r tabu! kan godt få smake litt på tuppen av skjeen, men ikke noe mere enn det. david elsker vann og frukt så dt r kos nok for han, dem vet jo ikke noenting annet uansett, så hvorfor trykke i dem masse forskjellig?? [:)][:)][:)]

ja her får han det vi piser for å si det sån..untagen nøtter og slike ting og seff ikke brus..han får jo sjokolade i kalenderen,men bare en liten bit av et hjørne så tar jeg resten[:)] 

Har ikke tenkt så mye over det egentlig,
men hadde vel tenkt til å vente en stund til før ho får godteri.
Blir nok stort sett den samme maten som ho vanligvis spiser[:)]

ja, alt med måte!!
bortsett fra brus, nøtter osv.. også gidder jeg ikke gi så lenge han bare sitter fint og holder på med sitt.. men viser han tydelig interesse for vår mat og tigger, først da gir jeg han.

ORIGINAL: Linn1982

Vet ikke helt. Har ikke tenkt på det enda. Godteri, kaker og brus er ikke aktuelt. De vet jo ikke hva det er så hvorfor skal de smake noe så usunt? For å tilfredsstille de voksnes behov? Nei, trukke det gitt! [:)]

Veldig bra sagt, snuppa!

jepp Haakon skal få den maten vi spiser for det gjør han ellers og hvis det kommer kaker på bordet kommer han til å få smake bittelitt av det som er "sunnest" de fårstår jo ikke hvorfor ikke de kan få dert vi putter i munnen enda + at de ikke blir inkludert g det er ikke bra...

så tenk over det jenter - hvordan hadde det vært om det kom masse ting på bordet du lurte på hva var og alle spiste untatt deg, å du ikke kunne smake fordi du ikke viste hva det var[;)][;)] ikke veldig kult nei.

Igrunn enig med Annask..... 
hvis Dennis e veldig interesserte i det oss ejte fær han som oftest smake nokre små bita av det...
[:D] han he no fått smake pepperkaker(kjøpeferdige på boks) å då sat han berre å sa MMMMMMM   mmmm  mens han smatta på biten..[:)][:)] må no få kose seg litt dei også, alt med måte da selvfølgelig..[;)]

Er ikke så fryktlig hysterisk.. Men jeg gir jo ikke alle usunne ting for det, føler det er helt unaturlig! Vi skal eta ribbe, lutfisk og julepølse på julekvelden.. og kokt potet.. Da blir det nok endel potet og noen biter av julemat i.. [;)] Får smake div kaker og sånn, men gir ikke store bitene. Vil jo ikke at ho skal bli en godtmoms som mor si.. [:D]

Blir vel å få litt pepperkakersmuler...  og vafler får han jo støtt av besteforeldrene.. Ellers blir det vel den vanlige maten, kan vel lage noe god fruktmosgreie som kan stå på bordet, så får han smake av den, slik at han også får litt av det vi får... Synes det er greit jeg, orker ikke gi kake, is osv. ser ikke vitsen i det. Men en smak av pepperkake eller kakemann osv. synes jeg er greit [:)]

En gylden middelvei er for meg det beste. Orker ikke være helt hysterisk heller, trur barna som aldri får smake blir større godtemonser enn de som får i små mengder.. Men foreløpig er han så liten at han trenger det ikke før han spør selv [:)]

Back
Topp