Ang. jobb

_Kristin_

Glad i forumet
Har akkurat fått full jobb, og finner ut i ferien at jeg er gravid.. Begynner å grue meg veldig til å fortelle det til sjefen.. Formen må holde seg bra hele svangerskapet, for jeg kan ikke være borte noe, det er ille nok at jeg skal på kontroller og slik..
Det ødelegger gleden litt at det er slik, jeg er kjempe gald for å være gravid, har prøvd i snart ett år, så ingenting jeg ønsker meg mer, men spent på hvordan det blir i forhold til jobb. Og formen er absolutt ikke på topp..

Det går nok helt fint:) Alle som ansetter noen i fruktbar alder, er jo klar over at en graviditet alltid kan komme, så jeg tror nok det kommer til å gå helt fint:) Lykke til med å fortelle det på jobben!

Jeg tror du kan ta det helt med ro. For de fleste som ansetter kvinner i fruktbar alder vil ikke dette komme som noe veldig stor overraskelse. Vær ærlig og gjør så godt du kan. Mer kan verken du eller arbeidsgiver forlange [:)] [:)]

Skjønner du synes det er litt vanskelig og gruer deg, men du har faktisk ingen grunn til det.... Sjefen din har ingen rett til å komme med en eneste kommentar i negativ retning på at du er gravid. Og blir du dårlig, og ikke kan jobbe, så har du på lik linje med alle andre mennesker rett til å sykmelde deg og ta vare på deg selv og den lille som vokser inni deg!
Stå på krava, ikke la deg pelle på nesa, så kommer alt til å ordne seg! Jeg hadde tenkt som så, at hvis du blir dårlig behandlet på noen som helst måte fordi du er gravid, så er ikke det et ønskelig sted å være anyway.. hvorfor skal man jobbe for folk som behandler en dårlig?!!

Nei, dette går bra! heheh. lykke til til deg, og nyyyyt at du er gravid! De fleste av oss opplever ikke det så veldig mange ganger!

Pernille

Back
Topp