Ang ivf

emk1004

Glad i forumet
Hei jeg lurer på noe ang ivf. Jeg ble refertilisert i januar,men ingen spire så langt.
Så vi vurderer ivf,men hva koster det? Hvor er best å gjøre det? Og hvor lang tid tar det fra start til innputt av egg?

Privat kan du ofte starte med en gang de har fått tatt nødvendige blodprøver og sædprøve. Det er bare å ta kontakt med en av klinikkene. Prisene varierer fra klinikk til klinikk, og om det er inkludert medisiner eller ikke. Det går også ofte an å kjøpe en pakke med tre forsøk, som er rabattert i forhold til å kjøpe tre forsøk enkeltvis, men som ikke vil lønne seg om det klaffer på første forsøk. Det går også an å reise til andre land.

Her har vi en oversikt over klinikker, du kan se priser på nettsidene: http://forum.babyverden.no/index.php?posts/18799161 (Om du er på BV på app må du scrolle ned ett innlegg, for linkene fungerer ikke pga reklamen de har lagt inn på app'en).

Hos oss klaffet det ikke på IVF første gang. Ble gravid på frys ett par mnd etter, men mistet. Er på Ullevål.

Jeg går offentlig.

I brosjyren til Riksen så står det at det er 30-40 % sjanse for graviditet ved hvert forsøk. Det står at omtrent 70 % av kvinnene vil føde barn i løpet av tre forsøk (inkludert fersk og frys, altså tilsvarende tre offentlige forsøk). Det er samme statistikk for ICSI og IVF.

Videre står det at sannsynligheten for å lykkes mer enn halveres i løpet av 30-årsalderen, samtidig som risikoen for abort øker i samme periode.

Back
Topp