Ang hus...se her!

Krølla82

Forumet er livet

Noen som har bygget dette huset eller aner ca hva det koster?

koster sikkert minst 2,5 mill for bare huset. det var jo digert da! vi har sett på mye mindre hus enn det der, og det er dyrt med hus!!! du får ikke mye for 3 mill inkl tomt hvertfall...

ORIGINAL: MaRtE:)

koster sikkert minst 2,5 mill for bare huset. det var jo digert da! vi har sett på mye mindre hus enn det der, og det er dyrt med hus!!! du får ikke mye for 3 mill inkl tomt hvertfall...

Vi har tenkt på hus til ca 3 mill inkl tomt...er bare i kikke på fasen enda og tomtepriser varierer jo sykt etter beliggenhet.

Spørs kor stort det er.. Nå sier de at du skal regne ca 20.000 per kvadratmeter.. Så er bare til å regne ut det..

Det ser dyrt ut, og da mener jeg over 3 mill[:)][8D]
Men det kan være at fasaden lurer meg[;)]

Litt lettere om man kan se planløsning og mål...

ORIGINAL: Krølla82

Vi har tenkt på hus til ca 3 mill inkl tomt...er bare i kikke på fasen enda og tomtepriser varierer jo sykt etter beliggenhet.

ok, her vi bor får vi det minste, enkleste huset til 3 mill. da med egen innsats. fant ut at det ikke var verdt det.

http://systemhus.no/templates/Building____458.aspx

here you go [:D]

koster nok sikkert 4 mill

vi bygger ca 150 kvm, og det koster 2 mill og der er det forholdsvis billig

ORIGINAL: *Princess*

Spørs kor stort det er.. Nå sier de at du skal regne ca 20.000 per kvadratmeter.. Så er bare til å regne ut det..

Skal jeg da gange med grunnflate eller bruksareal?

tror du kan gange med BRA

tror du kan gange med BRA

Dæven da er det over 5 mill for det uten tomt.[&:]

Vi holder på å planlegger å bygge hus nå og vi har fått beskjed om at vi må gange med bruksaarealet.. (men dette er bare ca regning).. Har jo mye og si om dere f eks velger et ikea kjøkken til 50 tusen eller om dere velger et dyrt kjøkken til 300 tusen.. Så det med å gange med 20.000 per kvadratmeter er bare ca pris..

Varier jo hvor i landet du skal bygge ogsså da.. Du kan jo sjekke ut Gj.prisantydningen per kvadratmeter på finn.no der kan du se hva gj. ligger på rundt om i landet..

http://www.finn.no/finn/realestate/statistics?areaId=20012&propertyTypeId=&finnkode=&priceCategoryId=

Det er ikke så dyrt å bygge som man tror. Har tenkt å bygge selv når vi flytter "hjem" på vårparten neste år. Vi har sett på endel fine færdighus fra Sverige. Inkl å sette opp, koster det ca. 1,7 mill. Dette er et stort hus på rundt 300 kvadrat.

2.152.000 for ferdighus og 1.264.000 for byggesett
2.248.000 for ferdighus og 1.313.000 for byggesett (Lavenergi)

ORIGINAL: AnneEmilie

ORIGINAL: Emmeline

ORIGINAL: *bølla*

Det er ikke så dyrt å bygge som man tror. Har tenkt å bygge selv når vi flytter "hjem" på vårparten neste år. Vi har sett på endel fine færdighus fra Sverige. Inkl å sette opp, koster det ca. 1,7 mill. Dette er et stort hus på rundt 300 kvadrat.

Hvilke husprodusenter er det da?
[:)][:)]

älvsbyhus er vel et tror jeg..om det var det hun mente vet jeg ikke..

ORIGINAL: bibbiii

ORIGINAL: AnneEmilie

ORIGINAL: Emmeline

Hvilke husprodusenter er det da?
[:)][:)]

älvsbyhus er vel et tror jeg..om det var det hun mente vet jeg ikke..

det hørtes billig ut! mamma og de satt opp alvsbyhus for 3 år siden og de betalte 1.5. huset er 150 kvadrat stort og det var uten ferdig loft. tomt hadde de fra før.....

Ja for bare byggesettet eller? Alt det andre kommer jo utenom då.. Å bygge blir som regel mye dyrere enn hva folk regner med..

Back
Topp