ang. hundebur

Venter_nr2

Glad i forumet
Septemberlykke 2024
Hadde en tråd om hundebur her i går, som jeg sletta..

Saken er at vi har en mons på 10 mnd. Og valp på 12 uker. Å valpen vil jo såklart leke med katta.
Men så er det jo sånn at hun vil leke med han HELE tiden, og siden hun er større holder hun han lett nede når hun får tak i han. Og tar skikkelig tak i nakkeskinnet og ørene på han.
Spesielt om natten er det vanskelig å holde styr på dem. Har ikke lyst til å sperre noen av dem inne på et rom alene.
Er ikke så veldig for bur heller, men katten får jo ikke fred [&:]

Tar i mot tips og råd med glede [:)]

ORIGINAL: ForbiddenFruit

i bur hjemme? sånn lite inne bur?
hm..

ja i bur inne når hun er alene. stort bur..

Jeg er ikke for bruk av bur hjemme...her brukes bur kun i bilen, og har vendt han til å være løs hjemme, både om natten og når vi ikke e her...

Hvis bikkja blir rabiat av å være alene hjemme og må holdes i bur, så er det noe galt. Den skal jo vennes gradvis til å være alene og en valp skal jo ikke være alene hjemme i det hele tatt den første tiden.. 

ORIGINAL: Sicily

Hvis bikkja blir rabiat av å være alene hjemme og må holdes i bur, så er det noe galt. Den skal jo vennes gradvis til å være alene og en valp skal jo ikke være alene hjemme i det hele tatt den første tiden.. 

jeg er fullt klar over det. men tenker sånn når den blir større.

ORIGINAL: ønsker_baby

jeg er fullt klar over det. men tenker sånn når den blir større.

Nei, hvorfor i alle dager skal man det? [8|] Har aldri hatt hundebur inne i huset til noen hunder jeg har hatt. Reisebur i bilen, ja, sin egen liggeplass, ja, men ikke bur inne i huset.

her har begge hundene egene bur i stua, burdøra står oppe så de kan gå ut og inn som de vil
Om natta så blir døra lukket og grunnen er at de har en tedens til å gnage på stueborde og andre tremøbler hvis de får være løse om natta. Dagtid så står de i binge hvis de ikke er med oss

jeg bruker bur til hunden om natten, men er hjemmeværende da så hunden er løs ute hele dagene(bor på gård)[:)] hunden går frivillig å legger seg i buret på kvelden å hvis hun er inne på dagtid, da står døra åpen til buret[:)] men er ikke for overdrevent bruk, synes det blir lenge for en hund å stå i bur en hel arbeidsdag, men det er min mening da[;)]

ORIGINAL: bondekone

her har begge hundene egene bur i stua, burdøra står oppe så de kan gå ut og inn som de vil
Om natta så blir døra lukket og grunnen er at de har en tedens til å gnage på stueborde og andre tremøbler hvis de får være løse om natta. Dagtid så står de i binge hvis de ikke er med oss

Aldri tenkt på å finne ut hvorfor de gjør det og heller prøve å avlære den destruktive atferden? [8|]

Vi har et størt bur inne, da han ønsker å komme seg bort fra barna. Han er ellers fri når vi ikke er hjemme, kjøkken og stue. Da han var valp måtte vi ha han i bur gradvis da vi økte alenetiden.

Men nå fikk vi han nesten ferdig "oppdratt", så har ikke hatt store problemer med å la han være fri.

Aldri tenkt på å finne ut hvorfor de gjør det og heller prøve å avlære den destruktive atferden? [8|]
den som gnager er omplaserings hund og ingen finner noe som er galt med hunden
og ser ikke galt med at de ligger i buret de 6-8 timene om natta, nå de er løse ellers av døgne

Akkurat dette kan det være flere årsaker til, og det er IKKE lett, og av og til umulig å avvenne de med dette.

foreldrene mine har hunden sin i bur om natten. Når hun vil legge seg står hun i trappen for da vil hun bli fulgt til "sengen" sin, altså buret[:D] viss hun ikke ligger i buret om natten tusler hun rundt hele natten og finner ikke roen. en hund som er i bur kun om natten tar ingen skade av det[;)]

ORIGINAL: Diddij

Akkurat dette kan det være flere årsaker til, og det er IKKE lett, og av og til umulig å avvenne de med dette.

Jo, men det er jo mulig å finne ut av det. [;)]

ORIGINAL: Diddij

Jo, men det er jo mulig å finne ut av det. [;)]

Akkurat som noen babyer trenger noen hunder hjelp til å finne roen. Har hørt om flere tilfeller ved omplasseringshunder... Og da å bruke et bur de synest er trygt og frivillig går inn i er ikke noe negativt. Det kan faktisk være at hunden blir stresset av å være alene i store rom!![;)]

nytt innlegg

ORIGINAL: Frk.Mamma

jeg syns ikke det er galt med bur hjemme men det spørt om hunden trives i det da. hunen vi har har et kjempe stort bur hjemme som lille mannen her ikke får komme inn i. men dette er hennes fri sted og hu går inn der hele tiden men vi lukke rjo aldri døra da. og hu trives der da syns jeg det ikke er galt med bur, men vet ikke helt åssen jeg kunne sperra bikja der inne. men kan ikke katta være ute på natta? hunden er jo liten enda og en valp vill jo leke masse.

ja skjønner at den bare vil leke. men det blir liksom litt mye for pusen.
kan jo prøve å ha han ute om natta, men han liker ikke å være ute i så mange timer om gangen...

Kjenner flere som bruker bur til hunden om natta, og jeg ser ikke noe galt i det.

Hunden vår sover overalt i heimen, hvor han føler for det selv. [:)]

min lille baby - altså en hund på 25 kg [;)] - sover i bur på soverommet hos oss og har gjort det nesten hele sitt liv.
da han var helt liten valp sov han i innhegning inntil senga mi og etterhvert gikk vi over til bur inntil senga osv.

JEG mener at hunder har BEST av å sove i bur om natta for å finne roen [:)]
hender forresten også at hunden tusler inn og legger seg der på dagtid uten at døra blir lukket.

ORIGINAL: racesnuppsi

min lille baby - altså en hund på 25 kg [;)] - sover i bur på soverommet hos oss og har gjort det nesten hele sitt liv.
da han var helt liten valp sov han i innhegning inntil senga mi og etterhvert gikk vi over til bur inntil senga osv.

JEG mener at hunder har BEST av å sove i bur om natta for å finne roen [:)]
hender forresten også at hunden tusler inn og legger seg der på dagtid uten at døra blir lukket.

hvordan skal jeg venne henne til buret på best mulig måte? gjøre det på dagtid eller om natten? [8|]

Back
Topp