ang holde hodet..

GutteMamma89

Gift med forumet
Novemberlykke 2022
lurer på om gutten min er treg i utviklingen..?? [:(][&:] ser at alle på bildekonkurransen holder hodet så utrolig godt oppe! Det klarer ikke Casper!

isåfall, kan det ha noe med KISS'en å gjøre?? [8|] og r det flere babyer her som er litt "trege" eller hva jeg skal kalle det..

Linnea lærte det onsdag 24.3, det er to uker siden i morgen. Da var hun 2,5 mnd. føre det, når jeg la ho på magen, så havnet nesa ned på teppet, og hun bare skrek. Jeg følte også at hun var litt "treg", men plutselig så var det ok å ligge sånn! [:D]

ORIGINAL: cassy

hehe her er Frøya lat å hun haaater å ligge på magen mer å mindre det er på brystet mitt[:D]

Sasmme her, Ronja HATER å ligge på gulvet på magen[:)]

Blir ikke mange minuttene om dagen på magen her nei, hun kan holde hodet sitt men ikke så høyt som mange av bildene viser, og ihvertfall ikke lenge nok til at jeg rekker å ta bilde [:D]

takk for svar jenter...[:)] da er det kanskje ikke så uvanlig...
Casper er heller ikke noe glad i å ligge på magen, så det kan vell ha noe med det å gjøre også.. at han bare "gir opp" på en måte, siden han ikke liker det.. [8D]

Har dere prøvd foran tv'en? Preben hatet også å ligge på magen, men så la jeg han mot tv'en en dag, ubevisst, og der oppdaget han den. Fra å ligge toppen noen sekunder, lå han plutselig i 5 min[:D][:D] tv er gøy[:)] nå ligger jeg han der litt hver dag og det er like gøy hver gang. prater og smiler og mens han ligger og titter!!

dei små utvikle seg jo forskjellig, så syns ikkje han e seine eg. nåken e raskere enn andre. d komme snart ska du se[:D]

her er det veldi mye EH EH EH EH me en gang han blir lagt på magen. men hvis jeg viser han noen leker å prater til han, så finner han somregel ut hvor jeg er, og kikker meg i øynene en liten stund..! stakkars, beina flyr opp vettu når han holder på :P

Neida... Sivert gidder ikke prøve særlig. Ligger bare og jamrer seg. Men det kommer seg nok.[:)]

ORIGINAL: cassy

hehe her er Frøya lat å hun haaater å ligge på magen mer å mindre det er på brystet mitt[:D]

samma her gitt!! har lurt på om han er litt seint ute som deg, hehe, for jeg ble litt stressa når jeg så alle de som var så flinke på bildekonkurransen! Enten så sutrer han når han blir lagt på magen, eller så holder han hodet oppe i 2-3 sek, legger seg ned og smiler! "ah..sånn det var deilig å ligge på magen og slappe av"[;)]

Jeg har funnet ut at min syns det er ok i korte perioder å ligge på magen over fanget mitt. Det blir skriking hvis hun legges på magen på gulvet. Hun trener rygg og nakke over fanget også, men kan hvile i perioder uten å få stengt for luft eller utsyn.

Nikolas også hater det! [&:]

Men oppå min mage løfter han hodet helt opp.. men på gulvet blir han bare sint!

Jeg var på 3mnd kontroll med lillegutten, og de andre ungene der lå kjempefint og smilte med hodet OG brystkassen høøøyt hevet... Han lå med hodet på siden og smilte han. Hihi. [:D] (Har også KISS, btw.)

Men, unger er forskjellige... [:)] Det er vanligvis et slingringsmonn på nesten opp mot 6 mnd på hva som er "normalt" i spedbarnsutvikling (altså kan det gå fra 0 uker til 5-6 mnd uten at de klarer/liker å løfte hodet og brystkassen, alt er like "normalt". 2-3 mnd er da midt på - og dermed "standarden").

Man blir bare bekymret dersom fleeeere ting er "litt treige" - eks. smiler ikke, løfter ikke hodet, har ikke "gå-refleksen", ikke klarer holde fokus mer enn 5 sekunder, osv... Dersom alle disse tingene, pluss noen til er litt seinere enn andre (ved 6 mnd alder) KAN man begynne å tenke at ungene kanskje er LITT treige... Men, noen skal jo være det også. Hehe... [:D]

Tror Casper er HELT akkurat perfekt jeg. [:D]

ORIGINAL: audreybee

Jeg var på 3mnd kontroll med lillegutten, og de andre ungene der lå kjempefint og smilte med hodet OG brystkassen høøøyt hevet... Han lå med hodet på siden og smilte han. Hihi. [:D] (Har også KISS, btw.)

Men, unger er forskjellige... [:)] Det er vanligvis et slingringsmonn på nesten opp mot 6 mnd på hva som er "normalt" i spedbarnsutvikling (altså kan det gå fra 0 uker til 5-6 mnd uten at de klarer/liker å løfte hodet og brystkassen, alt er like "normalt". 2-3 mnd er da midt på - og dermed "standarden").

Man blir bare bekymret dersom fleeeere ting er "litt treige" - eks. smiler ikke, løfter ikke hodet, har ikke "gå-refleksen", ikke klarer holde fokus mer enn 5 sekunder, osv... Dersom alle disse tingene, pluss noen til er litt seinere enn andre (ved 6 mnd alder) KAN man begynne å tenke at ungene kanskje er LITT treige... Men, noen skal jo være det også. Hehe... [:D]

Tror Casper er HELT akkurat perfekt jeg. [:D]

takk for et fint svar! [:)] da er nok Casper like normal som alle andre tipper jeg!! [:D]

høres veldig riktig ut det du sier altså! man blir bare litt nervøs som mor når man ser alle de andre bebissene som holder hodet sitt så bra! [;)]

Back
Topp