Ang hjertelyd

x1x2 tette_og en til

Flørter med forumet
Har prøvd å finne hjertelyden de siste dagene, men er så usikker på om det er min puls eller babyens hjerteslag som jeg hører.. Med Liam hørte jeg det tydelig at det var hans hjerteslag, men nå syntes jeg det er vanskelig.. Har fått inn hjerteslag både til høyre og venstre for navelen, men blir så usikker på om det er pulsen min jeg hører...

Litt rot dette, men blir bare så forvirret.. Har ikke vært kvalm en eneste dag, og er litt redd noe kan være galt så vil så gjerne høre den der inne[&o]

er det ikke litt tidlig å høre hjertelyd nå da?

Men hvis du tar et sted du vet er din lyd først, så skal babyen slå mye mye fortere, så kanskje du kan sjekke på den måten..

Vet det kan være litt tidlig, men hørte den i uke 10 forrige gang, og nå er jeg 9 og en halv uke så har lit trua se[;)] Men syntes doppleren teller likt på alle steder det slår inn lyd, litt under 120....

Når jeg finner hjertelyden, så slår den ca. dobbelt så raskt som min egen. Det høres ut som galopperende hester, så jeg er ikke i tvil når jeg først hører den, men det er ikke så lett alltid. Lykke til med letingen!

Hørtes ut som om det var litt tidlig å finne hjertelyd.... men pulsen i uke 9 ser nærmere 175 slag/min (hjertet slår på sitt raskeste da).

Kanskje et litt dumt spørsmål, men hva bruker dere for å høre hjertelyden med? Ble veldig nyskjerrig :)

enklest å høre i ca uke 11 når fosteret kommer opp fra skambeinet.

med Linus fant både je og legen den i uke 9+2.

denne gangen fant jeg den i uke 8+3, men har ikke funnet den etter da, så begynner og lurer på om jeg har hørt syner, eller om lille frø var bare oppe en snartur å sa hallo[:D]

men nå skal jeg og BabyINovember gå å legge oss i senga, ta av oss på overkroppen, brette ned buksekanten og høre[8D][8D]

ORIGINAL: lillemaur

Kanskje et litt dumt spørsmål, men hva bruker dere for å høre hjertelyden med? Ble veldig nyskjerrig :)

Jeg har angelsound doppler [:D] Jeg kjøpte min brukt for 250 kr på finn.no [;)] Jeg har ikke funnet hjertelyden enda, men har hørt den på ul og da var den 179 da jeg var 9+5 så man skal i såfall ikke være i tvil når man finner den om det er sin egen eller babyen [:)] Jeg har bakovervendt livmor så det er mulig det gjør at jeg ikke hører den enda!

ORIGINAL: lillemaur

Jeg kjøpte en AngelSound på Teknikmagasinet til 179 kroner, den kommer med batteri. Det er den enkle typen hvor du ikke kan se antall hjerteslag.

Jeg kan trøste deg med at det er normalt [;)]. Jeg har angelsound med kraftig høyttaler [8D][8D][8D]. Så jeg kan høre hjertelyd nesten hele magen. Så det er litt av sabla jobb å skille ut mine pulsslag (blodårer) og babyens hjerte samt masse rare andre lyder i tillegg (fostervann, rumlelyd??). Hvis du hører hjerteslag som er kraftigere enn din egen, så er det nok babyens hjerteslag [:)]. Mitt fosters hjerteslag ligger mellom 110-140 pga min puls er på ca 70 (har lavt blodtrykk). Mine pulsårer ligger rett ved siden av navlen har jeg funnet ut.

Lykke til med jakten [:)].

jeg har fått beskjed fra jordmor at jeg ikke burde begynne med sånn angelsound å sånn[&:] hun sa det kunne føre til ekstra bekymringer, hun hadde hatt flere med ekstra kontroller fordi dem ikke fant hjertelyden hjemme å ble engstelige.  Har så lyst, men jeg føler jeg må høre på hun siden hun vet best.

Back
Topp