ang gu

tigergirl

Forumet er livet
jeg får ikke time før 12 juni HALLO DET ER JO OVER SYV UKER TIL, er dette normalt????

om det da skulle uheldivis være noe gale , er jeg jo kommet over de 12 ukene og kan ikke lengre ta abort...................om jeg nå er 4 uker på vei
vil jo gjerne se at alt er normalt der inne, har nå bestilt time hos private, for alt jeg vet kan jeg være 7 uker på vei nå,

er det bare meg som er helt unormal , eller hadde andre reagert også?????

jeg hadde reagert ja..
hadde sagt at det var helt uaktuelt.
men få tatt privat du, så er du i allefall sikker[:)]

Jeg var ikke på gu før 18 uke.. Da fikk jeg vite kjønnet.. Er det "normalt" å gå før da? Trodde det var det som var normalt jeg da.. Uke 18-20...

ORIGINAL: Linda29

Jeg var ikke på gu før 18 uke.. Da fikk jeg vite kjønnet.. Er det "normalt" å gå før da? Trodde det var det som var normalt jeg da.. Uke 18-20...

du tenker på UL [;)]

ORIGINAL: Puppeluppen

ORIGINAL: Linda29

du tenker på UL [;)]
 der har du meg i et nøtteskall [:D]hehe.. var på første sjekk hos legen da jeg var 7 uker på vei [:)]

Vanlig å ha første legetime rundt uke 12 ja, så det er absolutt ikke unormalt.

men jeg vet jo ikke 100 prosent hvor langt jeg er på vei, om jeg går ut ifra en syklus på 81 kommer jeg på 4 uker, men om jeg tar en syklus på noe å 60 kommer jeg 7 uker på vei, ikke vet jeg når eggløsningen skjedde. det eneste jeg vet var at den 25 februar var jeg til innvedig gu og der så hun ett egg som lå klart og hun mente at dette ville slippe seg innen en uke.

ser at det er mange som har sin første kontroll i uke 7. hadde jeg hatt normale sykluser og eggløsning hadde jeg fint kunne ventet, men når en ikke vet, siste negativ test som jeg tok var 5 april, så det er ikke umulig at jeg allerede er 7 uker på vei, og da vil jeg jo være 14 uker på vei før første kontroll, og det er lenge........

ORIGINAL: tigergutt4

men jeg vet jo ikke 100 prosent hvor langt jeg er på vei, om jeg går ut ifra en syklus på 81 kommer jeg på 4 uker, men om jeg tar en syklus på noe å 60 kommer jeg 7 uker på vei, ikke vet jeg når eggløsningen skjedde. det eneste jeg vet var at den 25 februar var jeg til innvedig gu og der så hun ett egg som lå klart og hun mente at dette ville slippe seg innen en uke.

ser at det er mange som har sin første kontroll i uke 7. hadde jeg hatt normale sykluser og eggløsning hadde jeg fint kunne ventet, men når en ikke vet, siste negativ test som jeg tok var 5 april, så det er ikke umulig at jeg allerede er 7 uker på vei, og da vil jeg jo være 14 uker på vei før første kontroll, og det er lenge........
Grunnen til at jeg var i uke 7 var jo egentlig for å få bekreftet graviditeten..

Kan du ikke bare ringe til legen og si at du gjerne vil ha en time tidligere??

ORIGINAL: AnineT

Jeg har ikke hatt mensen siden august og kan derfor umulig vite akkurat hvor langt jeg er på vei...
Testet negativt to uker før jeg testet positivt, så det er alt jeg har å gå ut ifra.
Har allikevel ikke fått timer tidligere.

ok så det er ikke sikkert at du er 12 uker på vei. jeg tror ikke jeg klarer å vente så lenge, vil jo gjerne vite min termin slik at vi kan si det til våre foreldre, syns det er litt dumt å si: yess yess vi er blitt gravid, men må vente helt til juni før vi vet hvor langt vi er på vei, og om jeg fremdeles er gravid!

ja det er jo greit!! en uke eller to spiller vel ingen rolle. men om jeg regner tilbake til den dagen gu sa min eggløsning var så kommer jeg til 9 uker, jeg har så mye å velge etter. i tillegg så har jeg lavt innhold av ( husker ikke navnet på), som gjør at det tar lengre tid før en tester positiv.

men men skal nok klare å finne ut av det, har sendt mail til 3 private i Bergen og en av dem må jo kunne ha tid innen en 14 dagers tid!!!

men jeg kjenner at hele jeg ble skuffet, hadde ikke trodd at en måtte vente så lenge:( man lærer så lenge en lever

Normalt fra uke 17- 20 om æ ikke tar feil! [:)]

Men.. Klarer de å se om noe er galt på en gu da?? [&:]

Jeg har ikke vært på GU enda[;)]

ORIGINAL: AuroraogMamman

jeg får ikke time før 12 juni HALLO DET ER JO OVER SYV UKER TIL, er dette normalt????

om det da skulle uheldivis være noe gale , er jeg jo kommet over de 12 ukene og kan ikke lengre ta abort...................om jeg nå er 4 uker på vei
vil jo gjerne se at alt er normalt der inne, har nå bestilt time hos private, for alt jeg vet kan jeg være 7 uker på vei nå,

det er jo ikke vanlig å få tidlig ul da.... og man kan jo ikke se sååå mye galt så tidlig uansett... men er du usikker om du skal beholde eller ikke, så burde du jo gi beskjed til legen om det for da er det jo viktig at du kommer på kontroll før uke 12... på min første kontroll var det ikke gu... j
eg syns ikke det hørtes lenge ut.....

neida skal ikke ta abort, men om fosterert er skadet mangler noe, det er det jeg tenker på. eller å ha fått en skikkelig bekreftelse at jeg er gravid. men kommer sikkert til å levere inn en blodprøve. hadde noen verdier som jeg heller ikke likte, som kunne være farlig, men har aldri fått skikkelig svar. og det er derfor jeg syns 7 uker var kjempe lenge...men tror nok i løpet av 14 dager at jeg kommer meg inn til en privat gu, så det ordner seg sikkert.

nå har jeg nettopp spist og kjenner godt at det bor noen i magen min.

vanligvis gir ikke legekontoret timer før rundt uke 12.  Jeg bestilte selv en privat ul for å se at alt var fint[:)] 

ORIGINAL: AuroraogMamman

det er jo ikke vanlig å få tidlig ul da.... og man kan jo ikke se sååå mye galt så tidlig uansett... men er du usikker om du skal beholde eller ikke, så burde du jo gi beskjed til legen om det for da er det jo viktig at du kommer på kontroll før uke 12... på min første kontroll var det ikke gu... j
eg syns ikke det hørtes lenge ut.....

neida skal ikke ta abort, men om fosterert er skadet mangler noe, det er det jeg tenker på. eller å ha fått en skikkelig bekreftelse at jeg er gravid. men kommer sikkert til å levere inn en blodprøve. hadde noen verdier som jeg heller ikke likte, som kunne være farlig, men har aldri fått skikkelig svar. og det er derfor jeg syns 7 uker var kjempe lenge...men tror nok i løpet av 14 dager at jeg kommer meg inn til en privat gu, så det ordner seg sikkert.

nå har jeg nettopp spist og kjenner godt at det bor noen i magen min.

..mener du ikke ultralyd?? Man kan jo ikke se på en gu om fosteret er skadet?

Jeg har vært til gu og ul rundt uke 6-7 alle tre gangene. Grunnen er at gynekologen praktisrer dette fast, og jeg har synes det har virket betryggende å vite eksakt hvordan alt ligger an. Skjønner godt at du ble litt paff når du ikke fikk time før etter 7 uker..det er jo evigheter til!

ORIGINAL: Puppeluppen

jeg hadde reagert ja..
hadde sagt at det var helt uaktuelt.
men få tatt privat du, så er du i allefall sikker[:)]

Back
Topp