Ang grøt til de små

**Eggerøra**

Forumet er livet
Skal ringe nyfødt intensiv å høre i morgen, men spør nå her inne likevel [;)]
På helsestasjonen sa de at jeg kunne begynne å introdusere grøt til Lillingen når han er 4mnd fra fødsel. (han er født 7uker før termin). Så da tenkte jeg at det var greit å begynne med mme som er ment fra 4mnd også. Jeg ammer ham ennå,men hender han får flaske på kvelden for å finne roen bedre. Men det virker som denne er litt hard på magen, han har kastet opp måltidet to ganger nå... Er usikker på om han rett og slett spiser for mye, eller om det blir for mektig... Noen erfaringer...?

Har ikke prøvd grøt ennå...
 
NFI har sagt her at fast føde introduseres mellom 6 mnd korrigert og 6 mnd ukorrigert.
 
ORIGINAL: FF

NFI har sagt her at fast føde introduseres mellom 6 mnd korrigert og 6 mnd ukorrigert.


hmmm... hva vil det si...? Når Lilling er 5mnd, ca...?
Kjenner jeg blir litt irritert på HS dersom dette ikke stemmer, teit at man skal måtte forhøre seg andre plasser og overprøve alt de svarer på spm om premature... [>:]
 
Det vil si en plass mellom 6 mnd fra fødsel og 6 mnd fra termindato.
 
jeg var på noe info greier om premature barn, der sa de at vi bare kunne begynne og innføre fra fødselalder.....
 
Takk for svar dere [:)]
 
Jeg fikk beskjed om at de tar igjen de på sin alder når det
gjelder mat.. så vi har følgt helt vanlig alder[:)]
 
Nå spiser han alt, har aldri reagert på noe.. eller han reagerte litt på løk, men etter 3 uker
gjorde han ikke det[:)] så tror det varierer fra unge til unge, småen har ikke hatt problemer med svelget heller.. han er 9 mnd å spiser vanlig middag som jeg lager, trenger bare å knespe med en gaffel[;)]
 
Han er født 2 mnd for tidlig[;)]
 
Takk for svaret, Heijdii. [:)]
Nå virker det som han klarer seg med bare melk ennå, så venter så lenge vi "kan" med grøt. Begynner jo å bli ganske stor da, så er nok ikke noe fare om vi prøver snart [:)][:)]
 
Min kom også 7 uker for tidlig. Han har slitt veldig mye med magen, da, så jeg har tenkt å vente til han er 4 mnd korrigert. Men jeg tror kanskje man må se an litt - hadde han vært mer moden i tarmene så hadde jeg nok prøvd midt i mellom, sånn ca nå som han er 5mnd fra fødselsalder og 3mnd korrigert.
 
jeg fikk beskjed om å følge fødselsdatoen og ikke termindatoen.. (født 6 uker før termin) fullammet til hun var 6 mnd, og begynte så med grøt. ingen problemer for henne.
 
Back
Topp