Ang gråting

huff, jeg lar han igrunnen få vilja si- enda, han er jo bare 2 mnd gammel... usikker førstegangsmamma som jeg er klarer jeg ikke la han ligge lenge å gråte, får vel instruksjoner av a mor i påsken ang det tenker jeg [8D]

Ehhm...
Balder gråter ikke han[:-][:D]

Når ho skal sove for natta og ho ikkje vil,( skal kun henge på armen min og sove) lar eg ho ligge, men går inn og ut ofte ,ho ligg ikkje mange minutta uten trøst men tar ho ikkje opp kun stryker på ho og putter smokken inn i gjen og i gjen. Slik at ho ikkje blir engsteleg, om noen mnd kan dei ligge litt lenger men når dei er så små skal dei ikkje ligge lenge uten trøst

Til jeg har gjort det jeg må, så tar jeg henne. Storesøster må jo få mat og klær hun også[8D]

Jeg lar han sutre en stund, men lar han aldri ligge å hyle.. Han er jo bare 2 mnd ennå, og litt for liten til å gråte uten grunn. Sutringen kommer som regel når han er trett, småsulten eller rett og slett lei av å ligge på gulvet, i vippestolen eller hvor det måtte vere.

hvis han bare sutrer, får ha nligge litt, men hvis han begynner å gråte/hyle så tar jeg han opp så fort jeg kan[:)]

ORIGINAL: Rappo

Til jeg har gjort det jeg må, så tar jeg henne. Storesøster må jo få mat og klær hun også[8D]

(og ikke minst mor!! )

tror jeg signerer denne.. dessuten gråter de aldri av bare 'vilje' - de gråter av behov eller instinkt..
Et barn på 2 mndr er ikke 'trassig' eller 'utspekulert'.. 2 åringen min derimot..

ORIGINAL: slinsie

(og ikke minst mor!! )

tror jeg signerer denne.. dessuten gråter de aldri av bare 'vilje' - de gråter av behov eller instinkt..
Et barn på 2 mndr er ikke 'trassig' eller 'utspekulert'.. 2 åringen min derimot..

Da er han her den som motbeviser at 2mnd gamle babyer ikke er "utspekulert"...Når vi er i nærheten av andre babyer kan han ligge i armene mine og bare tulleskrike, sånne skrik som når du VET at han har det absolutt helt fint og det er ingenting i veien, han får oppmerksomhet, er mett og god, ikke våt bleie, ikke magevondt eller noe annet... han bare ligger der og sier "ueh", venter litt og så "ueh", helt til de andre babyene begynner å skrike skikkelig- da stopper han og er superfornøyd...

(og ikke minst mor!! )

Og jeg signerer denne[:D]

(og ikke minst mor!! )

SIGN!

Et barn på et par mnd skal ikke ligge å gråte unødvendig, det har de ikke godt av.

ORIGINAL: MaritS

Jeg lar han sutre en stund, men lar han aldri ligge å hyle.. Han er jo bare 2 mnd ennå, og litt for liten til å gråte uten grunn. Sutringen kommer som regel når han er trett, småsulten eller rett og slett lei av å ligge på gulvet, i vippestolen eller hvor det måtte vere.

Samme her. 2 måneder gamle spedbarn gråter ikke på trass.

ORIGINAL: Little boobsucker

(og ikke minst mor!! )

Da er han her den som motbeviser at 2mnd gamle babyer ikke er "utspekulert"...Når vi er i nærheten av andre babyer kan han ligge i armene mine og bare tulleskrike, sånne skrik som når du VET at han har det absolutt helt fint og det er ingenting i veien, han får oppmerksomhet, er mett og god, ikke våt bleie, ikke magevondt eller noe annet... han bare ligger der og sier "ueh", venter litt og så "ueh", helt til de andre babyene begynner å skrike skikkelig- da stopper han og er superfornøyd...

jeg skjønner ikke hva det har med utspekulert å gjøre - for meg høres det ut som han prøver å kommunisere... ? [8|]

Samme her. Eller som i dag, da jeg var på motorveien og hun hyylskrek og jeg ikke hadde mulighet til å gjøre noe.. det føltes fælt, men jeg visste i hvert fall at hun var god og mett og ikke frøs eller noe sånt.

Jeg er forresten ikke enig i at toåringer er utspekulerte. Tvert i mot har de et sterkt ønske om å hjelpe til og samarbeide.
Og gråt syns jeg man skal ta på alvor uansett. Uansett hvorfor et barn gråter, er det noe de prøver å kommunisere...

Men, altså, jeg vet noen ikke dusjer en gang fordi babyen deres gråter.. jeg gjør det jeg føler jeg må for å dekke mine egne behov så fort jeg kan, og så tar jeg henne opp og bysser/trøster. Jeg bærer barna mine mye, og ser på storesøster at hun har blitt veldig trygg.

(og ikke minst mor!! )

jeg skjønner ikke hva det har med utspekulert å gjøre - for meg høres det ut som han prøver å kommunisere... ? [8|]

synes også det høres ut som "sosial skriking" ?

spørs på duren småen griner i..
om det er klage grining så lar jeg han klage..
om det er hyling så er han med meg eller faren sin..
om det er trøtt grining så legger jeg han enten i vognen eller krybben sin og han er sluknet...
om det er sulten gråt så får han mat..
om det er ubehag gråt så sjekker vi hva som er ubehaget..

og om det er smertehyling så får han trøst både hos mor og far... der vi sitter på sofaen med han og "koser" med han og prater med han...

men som "gylden" tidsramme så er det snakk om 5-6 minutter...

ORIGINAL: almara

Samme her. Eller som i dag, da jeg var på motorveien og hun hyylskrek og jeg ikke hadde mulighet til å gjøre noe.. det føltes fælt, men jeg visste i hvert fall at hun var god og mett og ikke frøs eller noe sånt.

Jeg er forresten ikke enig i at toåringer er utspekulerte. Tvert i mot har de et sterkt ønske om å hjelpe til og samarbeide.
Og gråt syns jeg man skal ta på alvor uansett. Uansett hvorfor et barn gråter, er det noe de prøver å kommunisere...

Men, altså, jeg vet noen ikke dusjer en gang fordi babyen deres gråter.. jeg gjør det jeg føler jeg må for å dekke mine egne behov så fort jeg kan, og så tar jeg henne opp og bysser/trøster. Jeg bærer barna mine mye, og ser på storesøster at hun har blitt veldig trygg.

Jo, jeg har sett henne være utspekulert iforhold til sjokolade f.eks. jeg husker ikke eksempelet eksakt.
jeg overser ikke gråt på 2 åringen min. men hvis vi er i butikken og hu vil ha sjokolade, og det er onsdag og vi ikke skal ha sjokolade, så får hu hyle så mye hu vil.

( Jeg prøver selvsagt å distrahere og få henne på andre tanker - men ikke alle dager er like enkle [;)] Den ene dagen brukte vi 40 minutter på å komme oss hjem fra barnehagen. Jeg fikk henne inn i bilen, men problemet var at hu prøvde å vri seg ut av selene(og fikk ut armene) - og jeg anså det som utrygt å kjøre faktisk.

Årsaken til hele hylingen var i bunn og grunn at hu var overtrøtt. Hu har egentlig sluttet å sove på dagen. Men etter vi snudde klokka og det ble mer vår i lufta har hu vært mer trøtt. Når hu var like ille igår når jeg skulle hente bestemte jeg meg for å hente henne litt tidligere i dag. Vanligvis henter jeg 1615 - idag henta jeg 1530 - dog var det nok ikke tidspunktet - men at hu hadde fått seg en powernap rett før jeg henta - som gjorde at hu var en HELT anna unge å hente i dag. Fantastisk eksemplarisk var hun. <3

Ganske ofte er hun egentlig helt utrolig grei. Jeg tenker ofte at når jeg først er alenemor - så er jeg heldig som har ei så god tulle. Men selvfølgelig har hun sine trasser. Minst hver dag. Men som regel går de kjapt over. )

Men når vi er uenige om ting - og hu skjønner at hu ikke får viljen sin - så blir hu ferdig med å være sint, går over til å være lei seg, og så vil hu kose <3
det er alltid lov å kose og få trøst selv om vi er uenige <3

forøvrig må jeg si at det føles litt tøffere med oppdragelse når man er alenemor. Enkelte dager må man bare svelge en del kameler for å få den hvilen/roen man plutselig må ha.. Eller bare fordi man ikke har overskudd til å ta den kampen der og da, når man har ei lita tulle i slynga på magen som hyler og skal ha mat og begynner å kave..

puh..

beklager litt off-topic.

Slinsie: Skjønner bedre hva du mente nå. Klart, toåringer kan være utspekulert for å få ting de har lyst på. Utspekulert høres bare så negativt ladet ut på meg, som om de mente noe vondt. Men skjønner at det absolutt ikke var det du mente!

Ja, jeg skjønner godt at du svelger noen kameler som alenemor. Og selvfølgelig er det ok å la et barn gråte fordi han/hun vil ha sjokolade og ikke får. Godt at han/hun da vet at han/hun kan få kos når han/hun er klar for det.

Har ofte tenkt på hvor tøffe mange alenemødre er, som klarer å beholde humøret, tålmodigheten og omsorgsevnen på tross av hvor slitsomt det må være å være alene med to. Selv blir jeg kjempesliten når jeg er alene bare et par dager med mine... Og gruer meg til mannen min skal bort en uke i jobbsammenheng.

ORIGINAL: lille_bixit

(og ikke minst mor!! )

synes også det høres ut som "sosial skriking" ?

synes også det høres slik ut.. er vel deres måte å snakke på [:D] her roper hun masse, men ser på øynene hennes at hun ikke er lei seg.. bare snakker igjen til henne [:D] får hun ikke noe svar når hun roper blir hun fort lei seg hehe så jeg sitter å forteller henne røverhistorier og hun svarer med stor entusiasme [8D] da begynner hun ofte og le og smiler også

ORIGINAL: Speedsjarken

(og ikke minst mor!! )

SIGN!

Et barn på et par mnd skal ikke ligge å gråte unødvendig, det har de ikke godt av.

Enig jeg også. Det står det også i kapittelet om søvn i spedbarnsboken. Hvordan kan du vite at barnet ikke syns det er noe galt, liksom?

Back
Topp