Ang forlovelse.

Frøken S

Elsker forumet
Hva mener dere er forlovelse, og hvordan ingåes den?

A: En av partene frir (spør "vil du gifte deg med meg?" eller noe i den duren), det er diamantring, og bryllupet skal stå i nær fremtid (altså, det settes en dato med en gang, og man begynner planlegging).

B: En av partene frir (stiller samme spørsmål som i pkt A), like ringer, men ingen foreløpige planer om bryllup, bare et løfte om at man skal gifte seg en eller annen gang.

C: Partene blir enige om at de vil ta forholdet ett steg videre, og bruker ringer for å bevise dette. Heller ingen foreløpige planer om bryllup, men det skal forekomme.

D: Partene blir enige om at de vil ta forholdet ett steg videre, bruker ringer, men har ingen planer overhodet angående bryllup.

Hva mener dere? [:)]

A...men trenger ikke sette noe dato med engang mener jeg[;)]

Alle alternativene er helt ok synes jeg. Skjønner jo at mange mener at det er ensbetydende med at man skal gifte seg i nærmeste fremtid, men jeg mener hver og en bestemmerselv hva de vil legge i det å forlove seg. 

Glemte pkt D: Evt annet.. [;)]

D: Partene blir enige om at de vil ta forholdet ett steg videre, bruker ringer, men har ingen planer overhodet angående bryllup
D:

Grunnen til at jeg spør er fordi søskenbarnet mitt og kjæresten var forlovet (de hadde ringer) i mange år før de gifta seg. Og da husker jeg at mamma sa at "Nå har Nils (han heter ikke det, tilfeldig navn) fridd, og de skal gifte seg til sommeren!". Da lurte jeg på hva som ble sagt da de ble forlova til å begynne med! For de var jo forlova først og (de omtalte hverandre som hverandres forlovede), men plutselig hadde han fridd..

ORIGINAL: kimb

D: Partene blir enige om at de vil ta forholdet ett steg videre, bruker ringer, men har ingen planer overhodet angående bryllup
D:

Haha, jeg mente jo E [8D]

At en av partene frir, setter dato (ikke nødvendigvis i nærmeste fremtid), ring til den parten som blir fridd til[:)]

a.. men ikke nødvendigvis dato med en eneste gang.. man må jo se om det er realistisk å greie å spare opp penger og hvor lang tid man trenger [:)]

ORIGINAL: MammaOgVictoria

A, nødvendigvis ikke diamantring.Men en ring til han og en til hun[:D]

Enig i denne!

ORIGINAL: JuleCandy

Syns alle punktene er greie jeg[:)]

Jeg og[:)]! Opp til hvert enkelt par å bestemme synes jeg. For oss var det naturlig å sette en dato så fort som mulig, kjøpe ringer og gifte oss innen et år..

Versjon er nærmest min variant( det jeg mener er en riktig forlovelse) av forlovelse. Det trenger ikke være et frieri da, en kan bli enige om at vi gifter oss. En dato må fastesettes, ikke nødvendig med diamantring - men begge må ha forlovelses ringer. Er så mange som forlover seg i dag UTEN å gifte seg. En forlovelse er for de som SKAL gifte seg. Ikke være forlovet resten av livet......

ORIGINAL: Kodeord Markblomst

A og B er truloving mine auge.

For meg virkar det absurd at "ein skal verte einige" om å ta forholdet eit steg vidare og so bestemme ein dato for forlovelse. (og so ein dato for bryllaup....)

Ein forlovelse er jo at den eine frir til den andre.

Det er jo noen som gjerne vil vise verden at de en dag skal gifte seg, men som ikke har tid, penger evt. annet før om noen år og derfor gjør det på denne måten[:)] Er enig i at en typisk forlovelse inneholder et frieri hvor den ene går ned på kne osv. men det er heller ikke alle som er romantiske sammen på denne måten. Bunn i grunn er det vel opp til ethvert par å finne ut av det!

ORIGINAL: Bymusa

Jeg er vel litt gammeldags av meg, og mener A. Jeg får veldig fjortiss vibber av de andre alternativene, og klarer ikke helt å se seriøsiteten i noen av de.

samme her..
alltid ment man skal begynne å planlegge bryllup når man forlover seg..
Med oss ble det litt utsatt grunnet graviditet, men planene var der og straks lillegutt var ute ble datoen bestemt! [:)]

B og C

A, men like ringer i steden for diamantring[;)]

Mannen min fridde til meg på julaften for 4 år siden i år og i juni har vi 4 års bryllupsdag[:)]

Back
Topp