ang forlovelse.....

Jeg ville gifte meg innen et år etter frieriet, syns det er en bra tradisjon som jeg ville ta med meg. Hva andre gjør bryr meg ikke så mye, men jeg mener at en forlovelse er et løfte om å gifte seg så hvis jeg skulle sett helt sort hvitt på det syns jeg man hverfall burde sette datoen når man forlover seg, ikke at datoen nødvendigvis må være i nær fremtid, men at man sier at DA skal det skje (samma om det er 1 eller 10 år til for min del)!
Her hadde mannen bestilt både kirke og lokale før han fridde:P

her har vi vært forlova i 9 år (forlova meg når jeg var 16). av flere grunner så har vi ikke fått gifta oss enda desverre. men gifte oss skal vi så fort vi får muligheten til det.

Her gikk det nesten to år fra forlovelse til bryllup, uten at vi hadde planlagt det på noen som helst måte. Hadde vert forlovet over ett år før vi bestemte oss for at vi kanskje skulle ha giftet oss. Folk må få gjøre som de vil, synest det er litt koselig med  forlovelse jeg da.

toneany skrev:

Men selv om det blir ti år, får man ikke lov til å bære ringene som et symbol på at man skal gifte seg? Det betyr jo bare at man viser hverandre at man har knyttet seg til hverandre, og vise verden at man tilhører hverandre og planlegger å gifte seg. Hvorfor skal man liksom vente med forlovelsen da? Hvis man planlegger å forlove seg et år før man skal gifte seg, er man jo alikevel forlovet fra man har gjort avtalen om å gifte seg, man bare viser det kanskje ikke fram. :p

Jeg synes det blir litt fjortis å forlove seg for å "knytte" seg til hverandre og vise verden at man er sammen, og ikke for å vise at man snart gifte seg. Det er jo gjerne begrunnelsen veldig unge har for å forlove seg, for å vise at de er mer seriøse enn andre par, at de hører sammen..

Men folk trenger da ikke min godkjenning på ting, men jeg har jo lov til å ha min mening, og jeg synes det blir for teit å være forlova i tiårsvis før man gifter seg. Man trenger jo ikke å planlegge å forlove seg, men man trenger jo heller ikke å fri/svare ja på frieriet hvis man ikke har intensjonene om å gifte seg med det første.

Husker jeg møttet broren til forloveden min første gangen, og da hadde de vært forlovet i 6 år eller noe slik (fikk jeg vite etterpå)... Så spurte jeg da, for å få igang praten litt "Ja, når skal dere gifte dere da?" "GIFTE OSS? Nei, vi har da ikke tenkt å gifte oss".. :-P

Back
Topp