Ang forelddrestipend fra lånekassen..

ORIGINAL: supernint

Håper noen av dere kan svare meg på dette....

Jeg jobber så opparbeider meg full rett til foreldrepenger. Men i tillegg til at jeg jobber studerer jeg på deltid(ca 75 % studiebelastning pr semester)

Jeg har til nå ikke søkt lån fra lånekassen da jeg har fått det til å gå allikevel. Men hadde det vært lurt?? Kunne jeg fått dette som foreldrestipend samtidig som jeg mottar foreldrepenger fra Nav??

Eller får man ikke lånet som stipend hvis man jobber såpass mye at man får foreldrepenger??

Klarer meg fint som det er nå, men sier jo ikke nei takk hvis dette også er penger jeg kan få;)

Nav og lånekassen har ingenting med hverandre å gjøre, så skal vel ikke være noe problem for deg å søke, om det ikke er andre regler [:)] Eneste regelen jeg kommer på er at far kan ikke motta foreldrepenger fra Nav samtidig som man mottar foreldrestipend fra lånekassen..

ORIGINAL: Mamma011

Ser at man må legge ved ett dokument som heter "vedtak fra nav". Noen som vet hva for ett dokument dette er? 

Man må vel legge vedtak fra nav hvis far skal ta ut permisjon tror jeg ? Du kan nemlig ikke motta foreldrestipend mens far får foreldrepenger.
Men ikke ellers, det har iallefall jeg ikke lest ? eller hørt.

ORIGINAL: sunMAId

ORIGINAL: Mamma011

Ser at man må legge ved ett dokument som heter "vedtak fra nav". Noen som vet hva for ett dokument dette er? 

Man må vel legge vedtak fra nav hvis far skal ta ut permisjon tror jeg ? Du kan nemlig ikke motta foreldrestipend mens far får foreldrepenger.
Men ikke ellers, det har iallefall jeg ikke lest ? eller hørt.

Så for å få dette vedtaket så må både jeg og far søke nå og oppgi hvem som skal ha permisjon når, for at lånekassen skal få dette bekreftet? For egentlig trenger vel ikke far å søke om permisjon før seinere.....

Back
Topp