ang flutide...

Dollface

Forumet er livet
VIP
jeg gidder ikke slå opp i felleskatalogen eller ringe legevakta

hvor mange ganger om dagen er det sånn ca normalt å gi en 4åring??

her får hun 2 morgen og to kveld... utgangspunktet var 1 morgen og en kveld.. men det kommer jo helt ann på behovet

Er vel morgen og kveld, 1-4 doser som er vanlig. (altså 8 i løpet av våkentiden)

Ventoline er det vel max 6 doser til dagen, da overdosering kan gi urytmiske hjertebank.

fast 2 ganger om dagen,men ved avtalle med lege 4 ganger sammen med ventolin

han er periode"puster", nå har vi begynt med 1x2 med ventolin og flutide etter behov.. var bare usikker på hvor mange ganger om dagen det var ok.. men da kan jeg kjøre på med et par ganger til i dag iallefall..
måtte hente han hjem fra bhg, pga hosten men ble bedre etter et godt puff med flutiden [:D]

ORIGINAL: Dollface

han er periode"puster", nå har vi begynt med 1x2 med ventolin og flutide etter behov.. var bare usikker på hvor mange ganger om dagen det var ok.. men da kan jeg kjøre på med et par ganger til i dag iallefall..
måtte hente han hjem fra bhg, pga hosten men ble bedre etter et godt puff med flutiden [:D]
flutide er jo forebygende og ventolin som ska brukes ved "anfall" mer tetthett
hvertfall var det det legen her på sykehuse sa, flutide fast morgen og kveld og ventolin ellers som akutmedisin
vi skulle da gi ventolin først så flutide ca 10 min etter siden ventolinen hjalp til å lukke opp

ORIGINAL: bondekone

flutide er jo forebygende og ventolin som ska brukes ved "anfall" mer tetthett
hvertfall var det det legen her på sykehuse sa, flutide fast morgen og kveld og ventolin ellers som akutmedisin
vi skulle da gi ventolin først så flutide ca 10 min etter siden ventolinen hjalp til å lukke opp

hmm... her skal det gjøres motsatt...

eller er jeg så totalt rævkjørt at jeg har tatt feil??? [:o]
*går og leser*

*blond*
Har bare forveksla fargene.. jeg tenker orange = ventolin..
Men det er blå = ventolin [8D][8D]

Så det stemmer det du sier bondekone, og det er sånn han har fått det også.. [:D]

*blond*

Så det stemmer det du sier bondekone, og det er sånn han har fått det også.. [:D]
ok,da er det jo greit[:D]
Bra ting fungerte
han har ikke med seg medisiner i barnehagen slik at de kan gi ham?
Her har jenta et set i barnehagen med slik behandlingsskjema slik at de gri ho medisiner og det fungerer utrolig bra , det gjør også at en slipper å hente og slikt hvis ho er tett

*blond*

Bra ting fungerte
Her har jenta et set i barnehagen med slik behandlingsskjema slik at de gri ho medisiner og det fungerer utrolig bra , det gjør også at en slipper å hente og slikt hvis ho er tett

Er litt lodden i topplokket bare [:-]

Han har _egentlig_ medisiner til bhg og skjemaene og alt er fylt ut.. men innen vi fikk underskrift fra lege og alt sånn i vinter så var han mye bedre og trengte ikke medisiner lenger.. Så da lot vi bare være å stresse med det i bhg..
Men avtalte med de i dag at jeg skulle ta alt med i morgen og gi dem opplæring så da gjenstår det bare å finne de papirene.. [8D][8D]
Og huske om det er orange eller blå puffer som skal være med.. [:D]

*blond*

Bra ting fungerte

Er litt lodden i topplokket bare [:-]

Han har _egentlig_ medisiner til bhg og skjemaene og alt er fylt ut.. men innen vi fikk underskrift fra lege og alt sånn i vinter så var han mye bedre og trengte ikke medisiner lenger.. Så da lot vi bare være å stresse med det i bhg..
Men avtalte med de i dag at jeg skulle ta alt med i morgen og gi dem opplæring så da gjenstår det bare å finne de papirene.. [8D][8D]
Og huske om det er orange eller blå puffer som skal være med.. [:D]
lykke til[:)]

ORIGINAL: Encyklopedi

Flutide er forebyggende ja. [;)]  Man må ofte faktisk bruke ventoline (e.l.) før man gir flutide for å åpne opp slik at flutide kommer skikkelig til.
Jeg ville ikke økt dosen flutide om han blir mer plaget med pusten. Da hadde jeg heller gitt anfallsmedisin og kontaktet fastlegen om det blir vedvarende. Da må han enten få annen medisin eller annen dose.

Bare jeg som bomma på farger og navn.. [8D]
Han får flutide morgen og kveld, og skal få ventolin ved behov. Det er sjeldent behov for ventolinen, men jeg fant esken hvor det sto 1 puff inntil 4 g daglig, så da forholder jeg meg til det [:D]
Sist han ble veldig tett endte vi opp på akutten og måtte få adrenalin, men tror ikke det blir så ille denne gangen.. [8D]

Back
Topp