Ang flasker

LeneChr

Forumet er livet
fra en som er litt ny i gamet[8D]

Er det sånn med flasker/tutter som med smukker? At de bør skiftes ut etter å ha bli brukt en stund?
Og hvordan vasker dere tuttene?

tror du skal sjekke dem med jevne mellomrom og kaste dem hvis de sprekker og ser slitt ut. samler seg bakterier da + at deler kan løsne. Men de brukes jo som oftes ikke så mye som smokkene, så tror ikke de blir så fort slitt.

Jeg vasker alle delene i oppvaskmaskinen jeg. [:)]

ORIGINAL: kiki82

tror du skal sjekke dem med jevne mellomrom og kaste dem hvis de sprekker og ser slitt ut. samler seg bakterier da + at deler kan løsne. Men de brukes jo som oftes ikke så mye som smokkene, så tror ikke de blir så fort slitt.

Jau jau [:D]
Til og med JEG har sluttet og koke [:-]

ORIGINAL: ~Lucky~

ORIGINAL: kiki82

Jau jau [:D]
Til og med JEG har sluttet og koke [:-]

hihi [:D] DA må det vel være ok? [:D][:D][:D]

Tuttene bør byttes ut når de begynner å bli myke og gulne.

Det er egen oppvaskkost til flasker/tutter. Melkerestene samler seg i krinkelkroker i tuttene, derfro er det viktig å få de skikkelig rene pga melkebakteriene - FØR en hiver de til koing eller i oppvaskmaskinen.[:)]

jeg har bare byttet når jeg har blitt nødt til det pga størrelsen på hullene.

Ang vasking, så skyller jeg de godt flere ganger, så de ser rene ut - og putter de i oppvaskmaskinen!!

ORIGINAL: Suki

vasker de med aventbørsten og zalo. koker de fortsatt innimellom siden det er vanskelig å komme til med børsten innerst i tutten.

Til og med med den andre enden av Aventbørsten? Altså den skruelignedne enden?

Takk jenter[:)]

Sånn vaskekost må jeg finne. De selger dem i vanlige butikker? Eller bør jeg gå på babybutikk?
Jeg bruker mam og de er jo litt annerledes enn avent. Kanskje mam har kost også?[:)]

Back
Topp