ang fedrekvote

badeanda

Elsker forumet
Himmelbarn
Marsmellows-15
Kan arbeidsgiver komme 5 og en halv mnd etter fødsel og si at han skal trekke en halv mndslønn for han ikke har fått med seg at han ikke får refusjon fra nav for de 2 ukene far har permisjon etter fødsel?

altså, han har betalt ut lønn i den perioden ( og det var jo da også grunnen til at min mann tok ut permisjonen sin disse to ukene,ellers hadde vi jo ikke hatt råd til det.. ), men ikke fått med seg at dette betaler han, og er nå sur for han ikke får dekt dette fra nav.

Nei, vettu hva.....!!!! [:@]
Det syns jeg så absolutt ikke at han kan gjøre...
Hva han har lov til aner jeg ikke, men det høres jo helt på trynet ut.
Han burde visst om det på forhånd...

ja, det er jo det jeg mener også.. han har jo ansvaret for å sette seg inn i lover og rettigheter og slikt..

Det er arbeidsgivers ansvar å vite sånne ting, og han kan velge om man skal få betalt for de 2 ukene..får pokker meg skylde seg selv!

Tror ikke arbeidsgiver har rett til det, nei. Og særlig ikke dersom den ansatte tok ut permisjon i den tro at han fikk lønn som vanlig; Det er jo mange arbeidsgivere som HAR denne ordningen for de ansatte. Her ville jeg kontaktet tillitsvalgt på arbeidsplassen (hvis der er noen), eller LO for mer info.

Min samboer tok ut 2 uker uten lønn, for hans arbeidsgiver har ikke denne ordningen, og det "svei" skikkelig i øknomien den mnd, OG neste mnd... Men så absolutt verdt det, da[:)]...

Mettas

ORIGINAL: Lissyjane

Så lenge pappapermisjonen er innvilget kan han ikke det nei[;)]

ja, den er jo ferdig for lenge siden.. sønnen vår er jo 5 og en halv mnd nå, og dette var de to ukene etter fødsel permisjonen..

men fins det noe lovverk som sier det? en litt vrang arbeidsgiver dette her...

Back
Topp