ang febernedsettende te barn

hansine_

Glad i forumet
kor høg temperatur har ongan dåkkers før dåkker jer de d?

over 38.5

nei, veit d ikje e spesiellt heldi å j di d.. Noah hadde 39,2 å fikk ikje sov så ga han e 1 å nu sov han..

takka før svar [:D]

Je har nettopp gitt vesla en stikkpille nå! Har ikke målt tempen hennes, men je kjente ho var varm og ho har skreket siden 17 i dag, og je hører på ho at ho har vondt, så for at ho sku få roe seg og sove ga je henne en stikkpille! Pleier skjelden å gi ongan medisiner slik, men nå hadde det vært 4 timer med skriking og tydelig vondt ett sted, så nå gjorde je det! Og det er en halv time siden og nå er det stille!![;)]

jeg ser på allmenntilstand, ikke temp...
det hender noen ganger at de får stikkpiller uten å ha feber i det hele tatt, og noen ganger kan eldste ha godt over 39 uten å få noe...
feberen i seg selv er jo ikke skummel, hvis den ikke blir skyhøy, er heller de andrfe symptomene som føler meg jeg gir medisiner for...
yngste har jo andre regler, da..
men hun har sjelden feber også..

Det er allmenntilstanden som er viktig.. Er barnet veldig slapt og ikke får i seg drikke feks, så er det kanskje lurt å gi en paracet, så de får i seg noe..
En lege sa til meg at ofte over 39-39,5 så var det lurt å gi paracet for å unngå feberkramper..
Men feber er når kroppen øker temperaturen for å ta livet av lumske bakterier og virus, så feber er faktis BRA, men ikke når den blir for høy..

Fikk beskjed av hs og lege at jeg måtte gi hvis feberen steg til 39,5 eller høyere. For da kan det være fare for feberkramper.

ORIGINAL: Almyrida81

Det er allmenntilstanden som er viktig.. Er barnet veldig slapt og ikke får i seg drikke feks, så er det kanskje lurt å gi en paracet, så de får i seg noe..
En lege sa til meg at ofte over 39-39,5 så var det lurt å gi paracet for å unngå feberkramper..
Men feber er når kroppen øker temperaturen for å ta livet av lumske bakterier og virus, så feber er faktis BRA, men ikke når den blir for høy..

Fikk samme beskjed her:)

Back
Topp