Ang. farger

x1xFragle

Elsker forumet
Jeg ser det er mange tråder rundt omkring ang. forskjellige farger til kjønnene.
Hvilken farge mener dere passer til begge kjønn? Er det kun svart eller brun? Jeg skjønner at lyserosa kanskje ikke er valget om dere får gutt, men sånn ellers?
Vi skulle ha lilla vogn, men siden de ikke hadde den fargen på tilbud, ble det rød:) Denne kjøpte vi lenge før vi fikk vite kjønn! (vi vet nå at vi venter en gutt) Men hos oss spiller ihvertfall fargen veldig liten rolle.
Jeg blir så fryktelig frustrert når jeg er ute for å handle babytøy! Så fort man kommer inn i butikken, er det delt inn i lyserosa og lyseblått! Why?

Jeg startet ikke denne tråden for å provosere eller noe, jeg er bare veldig nysjerrign på hvorfor jenter og gutter er blitt rosa og blå.
Her i gården får ihvertfall gutten vår både røde, lilla og oransje klær.

Jeg er åpen for stort sett alle farger, svart, brun, grå, blå, blålilla, grønn, rød, beige, hvit, gul, orange, etc, men jeg kommer ikke til å bruke knallrosa, akkurat. [:)]

Jeg er enig med deg!!
Jeg er allerede drittlei lyserosa og lyseblått og hiver meg over det jeg finnr som er nøytralt OG fint!!
Vet heller ikke kjønn på babyen da, så ikke så rart det blir nøytralt her i huset[8D]

Synes det kunne vært bedre utvag i butikkene!
MEN er ikke allergisk mot alt som er rosa og blått altså! Det er mere det lyserosa og lyseblå.. har sett fine klær i knalle og tøffe nyanser også heldigvis!

Jeg kommer IKKE til å kjøpe NOE som helst lyserosa/lyseblått - men skjønner at jeg nok kommer til å få noe av det. Så lenge hele garderoben ikke blir lyserosa eller lyseblå så skal jeg klare meg[:)]

Vel, dette er min mening
- vil absolutt ikke fornærme dere som liker de to fargene altså[:)]

Jeg er ikke allergisk mot blått eller rosa jeg heller. Jeg kjøpte inn klær i alskens farger før vi fikk vite kjønn, og der i blant noen med rødt og rosa på. Kommer fortsatt til å bruke det, selvom vi får gutt!
Det eneste jeg har kjøpt i lyserosa/blått, er helsetepper og ullbodyer på tilbud, som skal farges.
Jeg skjønner ikke hvorfor "alt" til babyer skal være i pastellfarger? Det er vel ganske viden kjent at barn liker sterke farger!?

Syns heller ikke det trenger og være kun lyseblått eller rosa.
Syns hvit og offwhite er veldig fint på bebiser!:-)

ORIGINAL: Tonetrollet

Syns heller ikke det trenger og være kun lyseblått eller rosa.
Syns hvit og offwhite er veldig fint på bebiser!:-)

Men det er ikke en farge, engang!
Jeg mener ikke å være kjip! Men hvorfor ikke kle barn i FARGER??

Jeg innrømmer det: jeg har fullstendig rosa-angst.. TAKLER ikke den fargen.. Og vi venter jente. Heldigvis er det mange andre fine farger å velge mellom til jenter. Masse fine kjoler i blått og grønt og rødt og lilla. jeg elsker lilla så blir nok mye lilla på denne jenta [:)] 

Handla på KID her en dag, og der er det sååå ekstremt lyserosa og lyseblått, kan jo blir mentalt forstyrret av mindre. Pga min rosa-angst handlet jeg bare ting fra blåsiden..

Jepp, ikke mye å velge mellom på KID, det var der jeg fant helsetepper på salg. Kjøpte rosa for de var lysest, og tar antagelig til seg mer farge!

Før vi fikk vite kjønnet så kjøpte jeg i offwite, rett å slett fordi det er den fargen som er nøytral, men synes det kunne finnes mer tøy i gult grønt og slikt. Det må ikke være lyseblått og rosa.

Ellers så synes jeg det nesten er mer utvalg for jenter gutter[:@]

Fant masse fine gutteklær i den lokale butikken min, men kjøper ikke en bukse som koster 399 til en baby. Men de hadde de fine dressene til små baby'er da, så har lyst å kjøpe det en gang da[:)] Om jeg får brukt for det!!

Back
Topp