Ang. etternavn.

Jeg og mannen min har 4 etternavn til sammen. 3 av de er sjeldne, 1 er typisk -sen navn. Jeg ville ikke "ofre" noen av mine og han ville ikke "ofre" sine, så vi beholdt våre egne og det er jeg strålende fornøyd med[:)] Ungene har farens siste navn som etternavn og "mittnavnson" til mellomnavn (hvis noen skjønte det, he he)

ORIGINAL: Læidy Bla Bla

ORIGINAL: Anik

Jeg følte ikke etternavnet mitt hadde noe med min identitet å gjøre...
Føler på ingen måte at noe av meg er borte.
Gledet meg til å endelig kunne ta min manns etternavn, sånn at vi alle
tre kunne hete det samme. En nye epoke med samme etternavn med
min egen familie:)

helt enig! er ikke sånn at halve norge har etternavnet mitt, men likevel føler jeg at jeg vil ha sambo sitt etternavn når vi gifter oss neste år.

det er ikke noe stygt ment men jeg synes det er litt snodig når gifte par ikke har samme etternavn [8D] føler at de ikke er så knyttet til hverandre om noen skjønner? betyr ikke at jeg ikke liker personer som har gjort det sånn asså[:D]

Hehehe, ok. En sier at navnet ens ikke noe med ens identitet å gjøre, og i neste setning sier en at navnet faktisk har noe å si mtp følelser.

Mannen min og jeg er så trygge på hverandre og forholdet vårt at vi ikke trenger å ha felles etternavn for å vise vår kjærlighet og tilhørlighet. Er nok av par som har hatt samme etternavn, skiller seg, finner seg ny partner - bytter etternavn igjen - skiller seg osv osv. Klarer virkelig ikke å se hva følelser har med valg av etternavn å gjøre.

Jeg kommer aldri til å fjerne etternavnet mitt iallefall[:D]

Jeg er ikke gift, men håper da på at jeg blir det en gang...

Jeg har selv to etternavn, og dette er navn jeg er stolt over å ha. Det er ikke mange som heter noen av dem her i landet, og siden de sier så mye om MEG og hvem JEG er, så ønsker jeg å beholde disse. Min sønn har også begge mine etternavn.

Den dagen jeg gifter meg og får flere barn, ønsker jeg at de skal ha mitt etternavn som mellomnavn og min manns etternavn som sitt. Men mine etternavn betyr så mye for meg at jeg ikke ønsker å bytte dem.

Så gammeldags er jeg ikke at jeg ville hatt samboers etternavn. Bare tanken på at man var pålagt ved lov å ta mannens etternavn når man giftet seg før i tiden er nok til å la være. Uansett, jeg skal aldri gifte meg og ungene har mitt etternavn og samboers som mellomnavn. Nei, man må ikke ha samme etternavn hele familien. Jeg har mammas etternavn og ikke pappas i hele tatt, ikke noe problem det. [8|]

Har et etternavn som 7 stykker har, så aldri i livet om jeg hadde byttet. Hadde derimot ikke forventet at en eventuell ektemann skal bytte til mitt. [:)]

Back
Topp