Ang etterkontroll

An.

Betatt av forumet
Bare jeg som ikke har vært? Hva ble gjort under kontrollen? Er ikke så gira på etterkontroll, hadde normal fødsel, og alt virker ok..så lurer på om det er helt nødvendig?

Legen sa til meg at GU ikke er nødvendig om du føler alt er normalt og ikke har sting Osv. Det er derimot lurt å sjekke Jernlager, Hb, stoffskifte og blodtrykk :)

Jeg har heller ikke vært enda.. Er 6 uker siden fødsel idag.. Har ikke bestilt time enda engang :o

Eg har heller ikkje vert :P men tror ikkje eg trenge ... Ska på sjukehuse for å ta blodprøver 21.september og eg slapp å sy etter fødsel :) så alt e sånn så d ska verr :) trenge bare prevansjon :P

Jeg var 5 uker etter. Hadde ikke gu undersøkelse selv om jeg sydde, så de tar vel ikke det med mindre man føler det er noe unormalt.
Målte blodtrykk og blodprosent, snakket om fødselen og prevensjon.

okey... tror jeg dropper det jeg :) ble sydd (2sting) men tråden har falt ut og ting ser/kjennes jo greit ut;)

Jeg skal på kontroll på mandag :) ble klippt, alt føles normalt, men greit å bare få sjekka syns jeg.

Jeg skal på 6 ukers(nesten 9 uker etter) kontroll 30.september til gynekolog og vil ha GU pga klipp og mange sting. Da skal jeg ta blodprøver også ;)

Jeg har ikke hvert og har foreløpig ingen planer om å ja det heller.

Jeg har vært på etterkontroll på sykehuset. Fikk den satt opp der istedenfor fastlegen. Skulle egentlig få satt inn spiral siden arret etter keisersnittet då bra ut. Fikk ikke det da de fant noe uregelmessig i livmora på innvendig ultralyd. Så har tatt prøve av det og venter på svar. Greit å få sjekka :)

Jeg skal på det i dag og tenker å få ny resept på minipiller, snakke om puppen som gjør au og ta blodprøve. Spesielt spent på jernnivået :)

Hos meg spurte bare legen om jeg følte meg ok, om jeg hadde sluttet å blø og sjekket Hb;) hehe har sydd så han kunne kanskje ha sjekket stingene hehe

Var på etterkontroll hos jordmor idag :D alt var helt normalt igjen, å hun trodde at neste fødsel ville gå betraktelig raskere neste gang :O say whaat!

Var på etterkontroll hos jordmor idag :D alt var helt normalt igjen, å hun trodde at neste fødsel ville gå betraktelig raskere neste gang :O say whaat!
Er vel ikke uvanlig at nr 2 går raskere;)
Syns forsåvidt ikke det trenger å gå raskere her da jeg var i aktiv fødsel 1 time:p

Er vel ikke uvanlig at nr 2 går raskere;)
Syns forsåvidt ikke det trenger å gå raskere her da jeg var i aktiv fødsel 1 time:p
Ja haha jeg hadde med det arket fra sykehuset og jordmor sa "neste fødsel kan nok gå betraktelig fortere" :D så la hun til "men planlegger du en til allerede" haha :D føder gjerne igjen jeg ass, hadde drømmefødselen ;)

Ja haha jeg hadde med det arket fra sykehuset og jordmor sa "neste fødsel kan nok gå betraktelig fortere" :D så la hun til "men planlegger du en til allerede" haha :D føder gjerne igjen jeg ass, hadde drømmefødselen ;)

Hehe! Min neste trenger ikke gå raskere, tok jo bare 4 timer fra første rie.. Føder lett en gang til! :p

Fikk vel litt sånn reaksjon jeg og:p hehe
Men neste gang har jeg ihvertfall kortere vei til sykehuset da:D

Fikk vel litt sånn reaksjon jeg og:p hehe
Men neste gang har jeg ihvertfall kortere vei til sykehuset da:D
Bor du langt unna sykehuset?
Vi bor vel 20-25 min unna ahus, men samboer kjørte litt over fartsgrensa så det tok kanskje 15 min :P

Back
Topp