ang epidural..

lisjen

Flørter med forumet
får man epidural vist man har tattoering? her jeg kommer fra gjør de ikke det. Det er også slutt på lystgass...
grur meg litt ekstra når jeg mest sannsynlig ikke får epidural!!

Jeg fikk det! Og siden tatoveringen var synlig nede på magen hadde de jo sett den såklart... såå... (Eller du mener kanskje tatovering i ryggen der de må stikke?)

Trodde alle for lengst hadde droppet det der med epidural og tatovering som gammel myte, jeg..

Jeg er sjeleglad for at jeg aldri fikk epidural og syns det blir administert alt for ukritisk mtp bivirkninger og ettervirkninger. Den er et godt hjelpemiddel brukt under de riktige forhold, men syns det er helt feil å dele den ut til alle som ber om det.

Det er også fritt sykehusvalg i Norge, så du kan dra og føde hvor du vil. [:)]

søsteren min fikk ikke pga tattovering på korsryggen allefall.

ORIGINAL: Sicily

Trodde alle for lengst hadde droppet det der med epidural og tatovering som gammel myte, jeg..

Jeg er sjeleglad for at jeg aldri fikk epidural og syns det blir administert alt for ukritisk mtp bivirkninger og ettervirkninger. Den er et godt hjelpemiddel brukt under de riktige forhold, men syns det er helt feil å dele den ut til alle som ber om det.

så hvem skal sitte å være gud å bestemme hvem som har vondt nok til å få det[8D]

Joda, jeg har tatovering i korsryggen, og fikk epi.
Anestesilegen rynket litt på nesen da han så tatoveringern, men jordmoren sa bare "ja, det er en tatovering der men hun TRENGER epidural. Du får bare sette den."

e fikk epiduralen satt relativ langt over korsryggen. (ikj d at den hjelp noe bedre av den grunn) ingen prøblem med tatto..

ORIGINAL: lille nuppa

så hvem skal sitte å være gud å bestemme hvem som har vondt nok til å få det[8D]

Er ikke det jeg mener, og det vet du. [;)]

ja jeg mener tattoering der nålen skal settes inn. Jeg snakket med jordmor og hun sa at her settes det ikke epidural i en tattoering :(
får håpe det er andre smertestillende midler jeg kan ta til hjelp [:)]

Synes alle som føder får epidural og skryter at det er veldig bra smertelindring.

til dere som ikke har brukt epidural, hva fikk dere?

Jeg fikk det, har flere tatoveringer.. Blant annet en i korsryggen.

min epidural ble forresten satt ganske langt opp på ryggen da, midt på eller no..

jeg har fått det to ganger og jeg har en stor en på korsryggen men de setter ikk enåla inn i tatoveringen pga da kan blekket bli med inn og det er ikke bra, men har du hel nederst som meg da setter de den bare høyere, jeg fikk min midt på ryggen begge gangene pga jeg hadde tatovering helt nederst

Jeg har hørt at man (altså anestesilegen) bare kan ta en skalpell å gjøre et lite snitt der han skal stikke nåla inn for så å stikke i såret. Da unngår man å komme i kontakt med blekk.

Jeg fikk ikke ep, har ingen tattovering så var ikke derfor.
Fikk tilbud om lystgass, saltvannsputer og petidin tror jeg det heter (inj i hånda).

jeg har ikke tatovering, men epiduralen min ble satt lenger opp enn korsryggen så OM jeg hadde hatt en tattis i korsryggen(type sol o.l) så hadde ikke epiduralen vært i nærheten.

Jeg har tattovering på skuldern, når anestesilegen så den sa han at det var bra den ikke satt i korsryggen for da hadde jeg ikke fått epidural. Det er jo en risk hvis man får inn blekket til ryggmargen.

Jeg ba ikke om epidural.... Er det godkjent da? [;)]

Back
Topp