Ang el test og graviditetstest :)

minniemouse

Andre møte med forumet
Hei jenter!
Tenkte jeg ville prøve å komme inn under dette forumet jeg og! :)
Hadde El torsdag 7 juni, venter mensen torsdag 21.
Tok i dag en graviditetstest(billigtest) som ikke ga noe utslag. Tok også en EL test for moro skyld(da jeg har lest at EL test kan slå ut ved graviditet), fikk da to streker,streken var noe svakere enn kontrollstreken,men var ikke til å slå feil av. Så da i veeldig håp om at jeg er gravid,lurte jeg om det kan være mulig at jeg er det,til tross for negativ gr. test??  Er jo ikke verre en å kjøpe en gr.test på apoteket,men er redd skuffelesen jeg får hvis den er negativ,samtidig er jo det kanskje litt tidlig enda...
Ville egentlig bare lufte hodet litt,og høre om noen andre har erfaring med dette? :)
Og sist men ikke minst,tar jeg en test i dag,vil da CB sin digital test være best?? Har hørt den slår tidligst ut :)
 
CB digital er jo hvertfall veldig tydelig. Hvis jeg var deg ville jeg ventet til dagen etter IKM for eksempel, da er du mer sikker på å få et evt positivt prøvesvar. Første graviditet viste prøven to klare streker med en gang når jeg testet meg på IKM-dagen.
 
Sist jeg var gravid begynte jeg å teste 5-6 dager før IKM, og fikk negative tester 3 dager på rad før det kom en positiv test en dag før IKM, så kan hende det hjelper å vente en dag eller to og så ta en test? :) Krysser fingrene for at den er positiv!
 
Det er jo fortsatt tidlig da :) Kan jo være greit å vente en dag eller to til før du tester :) Jeg prøvde med g-test (billigstrimmel) første gang 11 dpo og fikk en veldig svak strek. Satser på at streken har blitt sterkere når jeg tester i morgen.
 
Det beste er nok å vente,testen ligger klar og tenker å ta den i morgen tidlig,1 dag før IKM :) den bør vise positiv hvis jeg er gravid :) er lett for å lage deg meninger om at man kaaaan jo være gravid hvis,om og men,når man ønsker det så sterkt ;)
 
Det vil alltid være 2 streker på en EL test, for du vil alltid ha litt LH i urinen, men du har en stigning ved EL, så jeg hadde nok ikke villet bruke en eltest som graviditetstest.
 
Back
Topp