Ang dagpenger

Hormontrålle

Forelsket i forumet
Er det sånn at når man er i mammapermisjon at dem ikke tar med i beregningen den tiden en har vært i perm?

Vet ikke helt om jeg skjønte spørsmålet, men permisjonspenger alene er ikke nok til å oppfylle kravene til dagpenger.
Du må hatt en viss inntekt i tillegg. Men de beregner jo ut fra de 3 siste årene så om du har hatt inntekt nok til permisjonspenger så har du sikkert nok til å få dagpenger også.

ORIGINAL: Juliejr

Vet ikke helt om jeg skjønte spørsmålet, men permisjonspenger alene er ikke nok til å oppfylle kravene til dagpenger.
Du må hatt en viss inntekt i tillegg. Men de beregner jo ut fra de 3 siste årene så om du har hatt inntekt nok til permisjonspenger så har du sikkert nok til å få dagpenger også.

Var ikke det den dama sa til meg på nav i dag... Der kunne hun fortelle meg at foreldrepenger ikke er med i beregningen på dagpenger... 

ORIGINAL: alene og tankefull

Var ikke det den dama sa til meg på nav i dag... Der kunne hun fortelle meg at foreldrepenger ikke er med i beregningen på dagpenger... 

Det samme fikk jeg beskjed om så det stemmer. Om man har vært sykemeldt eller fått permisjonspenger så er ikke dette inntekt alene. Men om en har jobbet og fått inntekt så regner de også med permisjonspengene.. (litt kronglete skrevet [&:])
Venninnen min fikk avslag på dagpenger fordi hun ikke hadde tjent nok de siste tre årene [&:]

ORIGINAL: alene og tankefull

Foreldrepenger er med i beregningen men foreldrepenger alene er ikke nok grunnlag.
Det står på nav.no.

Ta med en utskrift til dama [8D]

jeg fikk dagpengene utregnet ut fra inntekten min i fjor. Å da regnet de med hele året, første halvdel var vanlig jobbing, mens siste halvdel var permisjon.

Foreldrepengene tas med i utregning av dagsats dersom du har tjent nok til aa faa dagpenger. Men i inngangsvilkaaret for aa faa dagpenger tas ikke foreldrepenger med.

Back
Topp