Ang. dødfødsel

småtrollene

Elsker forumet
Dette tørr jeg nesten ikke å spørre om[&o] Kan liksom ikke spørre noen jeg kjenner om dette, føler jeg da..
Når barnet er død i magen etter uke 15, eller hvis du må avbryte sv.skapet.
Vil barnet få en grav? Finnes det noen regel for hvor gammelt barnet må være for å få grav?
Dør barnet i magen før det kommer ut hvis du blir satt i gang?

Håper jeg ikke riper opp i noe her.. Jeg bare lurer.. Takk for svar

Husker ikke hvilken uke det er, men etter en viss tid kan du velge mellom minnelund eller egen grav.
Hvis barnet er dødt før fødsel, så er det jo dødt i magen.
Men ved avbrytelse feks så kan du få piller som avslutter det før en evt fødsel.

Du skal bare spørre om slike ting, det er godt det blir snakket om og kommer opp i lyset. :)
Det er dumt at dette er ting "som ikke snakkes om".
Gjør det veldig mye vanskeligere for de som opplever det.

ORIGINAL: copyright

Husker ikke hvilken uke det er, men etter en viss tid kan du velge mellom minnelund eller egen grav.
Hvis barnet er dødt før fødsel, så er det jo dødt i magen.
Men ved avbrytelse feks så kan du få piller som avslutter det før en evt fødsel.

Du skal bare spørre om slike ting, det er godt det blir snakket om og kommer opp i lyset. :)
Det er dumt at dette er ting "som ikke snakkes om".
Gjør det veldig mye vanskeligere for de som opplever det.

Takk[:)] Er gravid for andre gang, så det dukke jo ofte opp i hodet mitt "Hva hvis noe skjer". Å jeg får meg ikke til å spørre noen om dette, ihvertfal ingen jeg kjenner..

Vi kan iallefall velge om vi vil gravlegge selv i egen grav, minnelund eller la sykehuset kremere og ta seg av det

Det tror jeg er helt opp til en selv rett og slett [:)] vil du ha egen gravplass må man selv betale kostnadene for det(gravstøtte osv) + at ikke alle ønsker ha en gravplass og velger minnelund[:)]

Personlig ville jeg hatt en egen gravplass etter passert uke 15-17 for da er det en stor baby som er ferdig og man ser kjønnet og alt..en gravplass kan man gå til og savne babyen sin på, stelle og ordne for den lille engelen[:)]

ORIGINAL: Rebecca85

Det tror jeg er helt opp til en selv rett og slett [:)] vil du ha egen gravplass må man selv betale kostnadene for det(gravstøtte osv) + at ikke alle ønsker ha en gravplass og velger minnelund[:)]

Personlig ville jeg hatt en egen gravplass etter passert uke 15-17 for da er det en stor baby som er ferdig og man ser kjønnet og alt..en gravplass kan man gå til og savne babyen sin på, stelle og ordne for den lille engelen[:)]

Man får støtte til dette....

Back
Topp