Ang dåp :)

lykkeligfrøken89

Glad i forumet
Januarskatter 2015
Hvilken mat bruker man å servere i dåp?
Tenkte på koldtbord evt..at vi kjøper alt selv og får noe av slekta til å hjelpe oss å ordne..!
Men siden vi blir over 40 stk er jeg redd det blir veldig dyrt? Erfaringer?

Hvor gamle er barna ca når de døpes?

Greit å ha en plan i bakhodet siden ammetåka sikkert tar meg etter fødselen :)

Pleier å være dåp når barnet er rundt 3måneder. Har vært på et par i det siste og begge hadde koldtbord. Synes det er veldig greit og enkelt:) alle liker noe!:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi planlegger å enten servere lapskaus eller sodd (siden mannen har bodd i tr.heim store deler av livet). Er greit og enkelt å lage til tenker jeg :)

Vi planlegger å enten servere lapskaus eller sodd (siden mannen har bodd i tr.heim store deler av livet). Er greit og enkelt å lage til tenker jeg :)

Vi har også tenkt på sodd (er trønder) men synes koltbord frister mer..! Men er vel lettere og billigere med sodd. Aner ikke hvor mye dåp koster når vi skal ha ca 45 gjester jeg :o

Har ikke helt fått satt meg inn i pris og sånt enda, så har ikke peiling jeg heller :p men koldtbord trenger sikkert ikke bli så dyrt heller hvis dere lager selv? Har dere vurdert å servere snitter feks, det tror jeg og er ganske greit å lage til

Vi hadde 40 gjester i bryllupet og serverte varmmat bestilt fra storkjøkken, som leverer til sykehjem osv (vi har kontakter...) :) jeg vil nok tro det greiere vil være, hvis dere skal ha snitter e.l, er å kjøpe inn og lage alt på forhånd. Tror barna er mellom 6 mnd og 1 år til vanlig. Jeg selv var 5 år, så husker min egen dåp :)

Her tror jeg det blir en blanding av koldtbord og tapas, har kokker i nær familie som driver catering:)

Blir dåp når hun er rundt tre-fire mnd tenker jeg, er det som har vært normalt i våre familier:)
Å for at hun skal passe i dåpskjolen;)

Her tenker jeg tapas :D

Vi hadde tapas sist, men lurte litt på thaimat av ulikt slag denne gangen... Tror det blir rundt 100-120 kr pr pers og det ble det med tapas også. Og så kom kaker i tillegg som vi fikk hjelp til å bake :) vet en del har smørbrød også... :)

Det er vanlig å døpe barna når de er rundt 3mnd gamle. Vi tenker å bare invitere besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn til barnet så det blir maks 20stk her. Kommer nok til å ordne gryterett av noe slag. Enkelt, godt og billig!

Det er vanlig å døpe barna når de er rundt 3mnd gamle. Vi tenker å bare invitere besteforeldre, tanter, onkler og søskenbarn til barnet så det blir maks 20stk her. Kommer nok til å ordne gryterett av noe slag. Enkelt, godt og billig!

Vi har så stor familie at bare onkler og tanter blir 14 stk :) gryterett trenger ikke være så dumt da :)

Skal nok ha jegergryte eller lapskaus med diverse salat og loff til :)

Her blir det nok type tapas eller koldtbord tenker jeg. Virker så enkelt og greit. Vurderer å bestille slik at vi slipper å stå og lage alt selv. Ikke har vi så stort kjøkken heller. Blir nok dåp når ungen er rundt 3-4 måneder. Har hørt det er det som er vanligst. Ble selv døpt rundt den alderen.

Vi har servert snitter og koldtbord i dåpene her. Og selvsagt masse kaker :P

Jeg vurderer koldtbord denne gangen også :) Liker å velge litt selv :P :)

Her er de blitt døpt rundt 3-4 mnds alder :) Men dere velger selv når dere døper. Hørt om de som ikke døper før barnet er 6 mnd ++ :)

Vi hadde når storesøster var 4 mnd. Tenker på samme tid med lillebror også.
Vi laget maten selv sist, en blanding av tapas og koldtbord, spanskinspirert pålegg. Laget ett par paier, pastasalat, focaccia, fat med spansk spekemat og spanske oster og stor gryte med blåskjell.
Kommer nok til å ta noe i samme gata neste gang også. Greit å servere noe man liker godt selv.
Vi hadde nærmeste familie, ca 20 stk. Da var vi stinn brakke hjemme hos oss, for å si det sånn :p

Termin januar 2015

Vi hadde dåp når storesøster var 3 måneder. Koldtbord med sjømat-tema, og et kakebord med alt for mange kaker. Ca. 20 til middag og ca. 40 til kaffe/kaker. Hadde det i et lokale på jobb (vi jobber på kulturhus).

Denne gangen tenker vi å ha det hjemme, i påska (da er baby ca. 3 måneder). Bare nærmeste familie og faddere, så da blir vi ca. 15. Thaimat-buffet og et enkelt kakebord.

Gleder meg :-)

Hvem inviterer dere til dåp? Syns det er så vanskelig å bare velge noen. Men om vi skal invitere hele slekten så blir vi alt for mange

Hvem inviterer dere til dåp? Syns det er så vanskelig å bare velge noen. Men om vi skal invitere hele slekten så blir vi alt for mange

Vi skal invitere alle våre søsken med evt partner, så våre foreldre og steforeldre, våre besteforeldre og noen nære venner av oss :) da blir vi ca 40-45 stk :o Stor familie..!

Mine to har vært 2mnd når de ble døpt, vi hadde koldtbord(spesiallaget) begge gangene. Denne gangen tror jeg at d blir å lage noe "enkelt" selv :-) og tenker og at denne lisje skal vere ca 2-3 mnd når hun/han blir døpt :-)

Vi skal invitere alle våre søsken med evt partner, så våre foreldre og steforeldre, våre besteforeldre og noen nære venner av oss :) da blir vi ca 40-45 stk :eek: Stor familie..!
Ooy! Det var stor familie! Så det er de som er normalt å invitere?:) har aldri gjort dette før, så veldig bra med innspill!!:)

Back
Topp