ang dåp..

frkansen

Forelsket i forumet
Hvor gammel er det normalt at barnet er?
Nå har det seg sånn at søskenbarnet til barnefar fikk for 3 mnd siden.. og vi har i tankene at vi kan døpe dem sammen så familien slipper to dåper på kort tid.. og planen er at dåp skal være 24 mai..  da er gutten 1 mnd gammel.. blir det for tidlig syns dere? jeg sitter å er litt skeptisk..

5-6mnd er vel det vanligste, men man kan vel bestemme det helt selv. Har kun hatt navnfester vi.

det er jo veldig forskjellig når folk velger å ha dåp. her blir han nok ca 2 mndr:)

Det er helt opp til dere når dere vil døpe...vanligst er rundt 3 mnd ..men kan ikke tenke meg at 1 mnd skal være noe problem.

Vi døpte snuppa da hun var 4 mnd. Noe som jeg syntes var veldig greit og kommer til å etterfølge.

Men, vi fikk beskjed at 3 mnd er det som er vanlig[:)]

ORIGINAL: mamma_til_to

Vi skal ha dåp 23 mai og det er en søndag? skal dere døpe på mandag?
Du må bare bestemme det selv, vi døpte sist når sindri var 6 uker og syntes det var veldig greit [:)]
Veit ikke helt hvor gammel hun her vil være for hun har jo ikke kommet enda men ser at vi er ganske likt så blir vel ikke store forskjellen [:D]

Grunnen til at vi gjør det er at sambo er islandsk og der er det tradisjon og ikke si navnet før i dåpen og jeg kan ikke vente såååå lenge før jeg sier det [;)]

ja vi tenkte mandag.. da er det jo 2 pinsedag og presten syns det var greit å ta to dåper på den dagen.. :)
Jeg tror vi bare kjører på.. er bare jeg som er litt overbskyttende:P hehe..

jeg hadde virkelig aldri klart å holde navnet hemmelig såå lenge.. så jeg skjønner deg kjempe godt :)

Vi tenker og ha dåpen en av de siste helgene i juni[;)] Vil ikke ha mitt i ferien, og vil heller ikke vente helt til august..[:)] Har dere begynt å planlegge å snakke med kirken osv nå før de er født??

ORIGINAL: tiansen

Vi skal ha dåp 23 mai og det er en søndag? skal dere døpe på mandag?
Du må bare bestemme det selv, vi døpte sist når sindri var 6 uker og syntes det var veldig greit [:)]
Veit ikke helt hvor gammel hun her vil være for hun har jo ikke kommet enda men ser at vi er ganske likt så blir vel ikke store forskjellen [:D]

Grunnen til at vi gjør det er at sambo er islandsk og der er det tradisjon og ikke si navnet før i dåpen og jeg kan ikke vente såååå lenge før jeg sier det [;)]

ja vi tenkte mandag.. da er det jo 2 pinsedag og presten syns det var greit å ta to dåper på den dagen.. :)
Jeg tror vi bare kjører på.. er bare jeg som er litt overbskyttende:P hehe..

jeg hadde virkelig aldri klart å holde navnet hemmelig såå lenge.. så jeg skjønner deg kjempe godt :)

Herlighet, jeg veit jo egentlig at det er 2. pinsedag da, mye derfor vi valgte datoen for da har jo de på island også fri!!! dumme meg... [8D]
Gikk veldig fint sist når jr var 6 uker altså så hadde jeg vært deg hadde jeg bare kjørt på. Blir jo veldig mye billigere også!! [:)] vi fant ikke navn før han var 4 uker så det gikk greit og ikke har vi noe nå heller.. hehe

hehe fort gjort å surre litt:P
Ja jeg regner med det blir dåp 24 :) så nå kan jeg endelig sette meg ned å lage invitasjoner å slikt.. blir kos..:)
Åja nei da var det jo ikke stort lenge dere måtte holde tett.. får håpe det blir det samme nå også da :D masse lykke til med navn leting .. er ikke akkurat det letteste har jeg erfart:P

ORIGINAL: Poppsi

Vi tenker og ha dåpen en av de siste helgene i juni[;)] Vil ikke ha mitt i ferien, og vil heller ikke vente helt til august..[:)] Har dere begynt å planlegge å snakke med kirken osv nå før de er født??

nå er jo vår plan å døpe sammen med søskenbarnet til barnefar som fikk i november.. og hun har snakket med presten allerede.. og snakket for oss på en måte:P
Ellers har vi bare snakket litt generelt siden vi tenker å ha sammen om lokale og slike ting :)

odin var 4 veker da vi døpte han.....[:D]
blir nok tidlig dåp dinna gangen også...[:D]

no vet ikke vi nå vi skal ha dåp,planen var i mai eller juni men no skal vi avvente å se hva som skjer,evt vente te høsten (aug,sep)

ei venninne av meg døpte begge sine da dem var tre uker[:)]
min kar var 4 mnd..og snuppa mi..er enda ikke døpt[:D] (blir 4år til sommeren ) hehe

Back
Topp