Ang cerazette

Amahel

Forumet er livet
Juli13-jentene
Da var vi ferdig hos legen og jeg var i fin fin form som han sa.
Han skrev ut en resept på cerazette så ligger den nå klar om jeg ønsker å begynne på de.

Men etter å ha lest så mye negativt om de så er jeg så usikker. Legen skrøt jo av de og sa at jeg mest sannsynlig ikke ville få noen blødninger nå uansett siden jeg ammer, men om det kom ville det bare være snakk om spotting. ( jeg tenker nå på at det hvertfall hadde vært greit å være blødningsfri når vi reiser til Kypros om en måned) men alt jeg leser er jo stort sett de som blør hele tiden ved bruk av cerazette

Og om jeg nå begynner på dem, når er det trygt å ha gummi-fri sex?

What to do?

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Jeg gikk på de tidligere men måtte gi meg fordi jeg blodde konstant. Jeg skal også til Kypros om en mnd men jeg venter med prevensjon til eg har kommet tilbake.

Jeg gikk på de tidligere men måtte gi meg fordi jeg blodde konstant. Jeg skal også til Kypros om en mnd men jeg venter med prevensjon til eg har kommet tilbake.
Kan jeg spør hvor på Kypros?

Det er det flertallet har av erfaring virker det som :(
Men er så lei den gummien :rolleyes:

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Jeg blødde ikke om jeg husket å ta dem til samme tid hver dag. Husk å ta alle på brettet, det er ikke som vanlig p-piller hvor man har ei uke med sukkerpiller.

Jeg har aldri vært plaget med at jeg blødde så mye på disse, tvert imot - jeg fikk sjeldent menstrausjon på cerazette...

Leander født 3. Juli 2013
Termin 5. Juli 2013

Jeg brukte de i 4 år før jeg ble gravid, og jeg har ikke noe negativt å si om de...:)

♥Termin 25.07.13-Prinsessa født 19/7-13♥

Godt å høre noen positive erfaringer også :)

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Jeg har også en pakke med cerazette liggende klar nå. Ble som du også ganske skeptisk når jeg leste alle bivirkningene.. Har ikke gått på noe som helst medisiner i snart 2 år, så er ikke så fristende å plutselig begynne igjen:P Men noe må man jo bruke, ikke tale om å få flere småttinger på noen år! Så godt å høre gode erfaringer om denne minipillen:):)

Jeg har også en pakke med cerazette liggende klar nå. Ble som du også ganske skeptisk når jeg leste alle bivirkningene.. Har ikke gått på noe som helst medisiner i snart 2 år, så er ikke så fristende å plutselig begynne igjen:P Men noe må man jo bruke, ikke tale om å få flere småttinger på noen år! Så godt å høre gode erfaringer om denne minipillen:):)
Når tenkte du å begynne med de?

♥ Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin ♥

Første gang jeg brukte dem hadde jeg ingen blødninger i det hele tatt .Neste gang jeg prøvde dem hadde jeg småblødninger hele tiden. Når man ikke starter å ta dem på første dag i syklusen mener jeg det tar sju dager før man er safe hvis jeg ikke husker feil, men det skal også stå i pakningsvedlegget.

Første gang jeg brukte dem hadde jeg ingen blødninger i det hele tatt .Neste gang jeg prøvde dem hadde jeg småblødninger hele tiden. Når man ikke starter å ta dem på første dag i syklusen mener jeg det tar sju dager før man er safe hvis jeg ikke husker feil, men det skal også stå i pakningsvedlegget.
Men jeg har jo ikke kommet ingang med noen syklus enda, så jeg må vel regne med en uke for sikkerhets skyld ;)

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Kan jeg spør hvor på Kypros?

Det er det flertallet har av erfaring virker det som :(
Men er så lei den gummien :rolleyes:

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Vi skal til fig tree bay, dere da? er spent på hvordan det går med den lille, håper bare han sover litt bedre på nettene til den tid. Men skal bli godt å komme til varmen, her i Bergen regner det :p og skal regne i mange dager framover

Eg var en skikkelig sur megge når eg brukte de og absolutt ingen sexlyst. Ikke rart man ikke blir gravid da, har jo ikke sex :p

Vi skal til fig tree bay, dere da? er spent på hvordan det går med den lille, håper bare han sover litt bedre på nettene til den tid. Men skal bli godt å komme til varmen, her i Bergen regner det :p og skal regne i mange dager framover
Ja det skal bli godt med litt sommer og sol.
Regner like mye her i Haugesund :P
Vi skal bo i Agia Napa. Leier en villa i agia tekla området. Rett ved badelandet :)
Men skal ha leiebil, så kommer til å kjøre innom Fig tree bay også ;)
Hadde vært morro og møtes kanskje og dele erfaringene vi får med de små :)

Når tenkte du å begynne med de?

Jeg tenkte å vente til mensen kommer:) Så kan jeg utsette bittelitt å begynne på de;P

Min julibaby havnet inni magen min selvbom jeg tok cerazette hver kvel kl.21 :p:confused::D

Sendt fra mobilen min ♥

Min julibaby havnet inni magen min selvbom jeg tok cerazette hver kvel kl.21 :p:confused::D

Sendt fra mobilen min ♥
Jeg ble gravid på p-pilla med første og minipille med andre......
Denne juli prinsen planla vi

Sniker fra februar, jeg brukte carazette i 3 uker, blødde hele tiden, gikk over til conludag, sluttet og blø dagen etterpå. Det er også minipiller. Du må bruke gummi den første uken før du er safe ;)

Hva bruker dere av prevensjon nå da?

Det er nok den berømte gummien det;) Om mensen lar vente veldig på seg, så kan det hende jeg bare begynner på minipillen før. Er 7 uker siden fødsel til mandag, så jeg bør vel få tante rød snart?

Back
Topp