Ang budnader

*ønske_om_nr2*

Glad i forumet
Har tenkt på å kjøpe Budnad og di steden jeg har sjekket koster den budnaden jeg ønsker med sølv 34 000 kr og andre sted er det Budnad til pris 16000 uten sølv..

Hva må man regne med å betale for en ny Budnad med sølv?? Er 34 000 veldig dyrt for Budnad??

Jeg kjøpte bunad i Oslo hos Norske bunader. Betalte 17 eller 18.000,- for nordlandsbunad inkl sølv. >Den er da ikke sydd av Husfliden, men i Asia. Ok for meg, men er nok de som sier den da ikke er "ekte"?!

Jeg husker ikke hva jeg betalte for Hvalerdrakta med sølv og sko og det som trengs, men synes at 34 000 høres normalt ut, kommer ann på hvor mye sølv det er. Mener min var billigere den er vel 2-3 år gammel nå.

Jeg betalte omtrent det samme for min for noen år siden. Det er en bunad uten veldig mye broderier og sånt... jeg vet om mange som har betalt en del mer enn det også, for bunader det er mer arbeid med.

jeg har rogalands bunad. Det er så å si det fineste og beste jeg eier. Det er det jeg er mest stolt over å eie. Det er et særpreg ved det å ha bunad.

Og min bunad er ekstra spesiel. Mormor har nemlig brodert og sydd bunaden min. Sølvet har oldemor betalt. så jeg er veldig stolt over bunaden min. og hvis den blir ødelagt kan den ikke erstattes.

Jeg anbefaler virkelig alle å ha en bunad. Det er en stolthet over å bære et nasjonalt plagg. en stolthet over landet sitt. og man er jo utrolig nydelig i bunad (spesielt menn i bunad det er til å dåne av kremt hysj ikke si det til noen)

Jeg kan tippe at min bunad har kostet en god del. Mormor tok jo noen kurs og fikk litt hjelp for å få det skikkelig til. I tillegg har hun nettopp hatt totalt endring av den. da jeg har endret meg en god del siden komfen.

Så 34 000 høres egentlig ikke feil ut for en bunad. Det er nok noen plasser du kan få den billigere men samtidig. Skal man ha en bunad føler jeg ikke at man må ha det billigste. Da ville jeg heller spart lenge slik at man fikk den man ville ha. Ser jo ikke noe feil i å få en bunad billig det er jo bare greit det. men jeg vill hatt en ekte bunad. Det er min mening da [:)][:)]

Takk jenter for lurte på om det var alt for mye å betale..
Veldig lyst på Budnad har jo penger til det, men vil lixsom ikke måtte betale for mye!

Jeg skal vist få sko med pÅ kjøpe for er en bekjent av i familien:)

Om jeg ikke husker feil, kom min bunad på rundt 20 000 kr (i 2002).
Men da har mamma og mormor tatt seg av alt av brodering, og det koster jo gjerne en god del, siden det er masse, masse arbeid.

ORIGINAL: Sizzi

jeg har rogalands bunad. Det er så å si det fineste og beste jeg eier. Det er det jeg er mest stolt over å eie. Det er et særpreg ved det å ha bunad.

Og min bunad er ekstra spesiel. Mormor har nemlig brodert og sydd bunaden min. Sølvet har oldemor betalt. så jeg er veldig stolt over bunaden min. og hvis den blir ødelagt kan den ikke erstattes.

Jeg anbefaler virkelig alle å ha en bunad. Det er en stolthet over å bære et nasjonalt plagg. en stolthet over landet sitt. og man er jo utrolig nydelig i bunad (spesielt menn i bunad det er til å dåne av kremt hysj ikke si det til noen)

Jeg kan tippe at min bunad har kostet en god del. Mormor tok jo noen kurs og fikk litt hjelp for å få det skikkelig til. I tillegg har hun nettopp hatt totalt endring av den. da jeg har endret meg en god del siden komfen.

Så 34 000 høres egentlig ikke feil ut for en bunad. Det er nok noen plasser du kan få den billigere men samtidig. Skal man ha en bunad føler jeg ikke at man må ha det billigste. Da ville jeg heller spart lenge slik at man fikk den man ville ha. Ser jo ikke noe feil i å få en bunad billig det er jo bare greit det. men jeg vill hatt en ekte bunad. Det er min mening da [:)][:)]

jeg er såååå enig!! har så lyst at samboer skal ha seg bunad, men han nekter plent!!!

ORIGINAL: Mrs.Boreanaz

Hakke peiling... Fikk alt i konfirmasjon og er veldig takknemmlig for det! [:)]
Men hørt det ligger på 30.000,-

Samme her,fikk til konfirmasjonen.
Vet at mamma betalte nærmere 36.000 for bunaden sin for ca 2 år siden,
og det er uten sølv, men det er utrolig masse broderier på den bunaden som
vi har.

Ja oki litt forskjellige svar..[:)]
Skal reise å se på dem i morra.. Regner med at jeg kommer til å handle ja[:D]

Siden hadde hvert så kos å hatt alt slikt klart til 17 mai som jeg er blitt lovet:)

Back
Topp