Ang. brystbetennelse

MalinogLillebror

Blir kjent med forumet
Har noen hatt det? Hvordan "fungerer" det?
Våknet opp i dag med en hard øm klump i brystet. Prøvde å pumpe meg etter at han hadde spist for å få ut alt. Det ble litt bedre men det er fortsatt ømt. Nå er brystet illrødt der hvor det er ømt....
Bør jeg oppsøke lege eller går sånt over av seg selv?
Jeg er helt blank her, tips motas med takk[:)]

Eg hadde noke lignende, det var skit vondt, men gikk over iløpet av dagen. tror det bare var tilstoppa melkekjertler eg hadde.
Meiner du skal kontakte lege om det ikkje går over iløpet av et døgn

Meir info her: http://www.ammehjelpen.no/asp/default.asp?ID=33

Men eg veit ikkje om det er brystbetenelse du har.
Men ønsker deg god bedring, sender klemmer din veg og dytter!!

jeg hadde det forrige uke[:'(] du blir rød der betennelsen er på brystet så får du feber og gjerne vondt i hele kroppen.. jeg fikk det i 2 tiden på dagen og klokken 3 lå jeg med høy feber og smerter i brystet og kroppen[:'(] kan hende folk reagerer forskjellig da..
god bedring i hvertfall!

Takk for svar [:)]
Sikkert tette melkeganger! ingen feber i alle fall.

hei:) jeg har hatt betennelse å det var helt forferdelig[:'(] du burde gå å ta en varm dusj å massere der hvor kulen er samtidig som du håndmelker.. da kan du få løst det opp å slippe å få bettenelse.. viktig å få løsnet det før det blir værre[:)]

Høyre puppen min er bestandig knallhard med masse "klumper" når det fylles opp med melk.. Men sånn har det vært i 2,5 uker nå, når jeg har tømt puppen så er den helt "fin" igjen.. Hvis jeg ikke har knadd den mens jeg pumper så er det en stor klump som er hard og litt øm.. Var først kjemperedd for brystbetennelse, men det har jo ikke blitt noe verre så da er det vel ikke det ? [8|]

da er det nok ikke det[:)]for det merker du.. mine blir harde å klumpete når de er fulle men blir bra når de blir tømt.. men når jeg hadde betennelse fikk jeg ikke tømt den uansett hva jeg gjorde[:'(] å det var skikkelig vondt[:(]

Jeg får hoppe i dusjen jeg da :) Vil ikke ha betennelse!!!

Jeg hadde begynnelse til betennelse her om dagen. Et tips er å kjøpe Avents Melkeoppsamlere for å sette på puppene. (uansett om du er plaget med at du lekker melk eller ikke) For da får brystvortene fritt spillerom/ ikke noe som kommer i klem.

Og så må du ikke fryse, og ta paracet om du har vondt i hodet, eller puppen!

Lykke til[:)]

går det bra med deg? kunne også ta ibux hvis man hadde feber, den var best mot det sa helsesøster her.. Noe dritt med brystbetennelse[:'(] ikke bare lett med den amminga[:(]

E våknet med ømt bryst en morgen. Dro til legen for å få det sjekket, da det var dritvondt å amme og pumpe. Fikk antibiotika som e sku starte på HVIS brystet ble rødt og varmt og eller e fikk feber.
Fikk ikke det og etter helga var e fin igjen.
Legen sa at hvis man oppdaget smerter i brystene og de samtidi er rød så SKAL man oppsøke lege så raskt som mulig, da det kan bli problemer med at melka kan forsvinne hvis man ikke får behandling. Og det er jo litt teit hvis man vil amme.
*Dette er det e fikk beskjed om, så ikke skyt budbringeren*[8D]

Takker for alle svar. Det er nesten helt bra idag, lå med varmeflaske i natt og har massert masse. Sikkert bare tette melkeganger.

ORIGINAL: Tu
Jeg hadde begynnelse til betennelse her om dagen. Et tips er å kjøpe Avents Melkeoppsamlere for å sette på puppene. (uansett om du er plaget med at du lekker melk eller ikke) For da får brystvortene fritt spillerom/ ikke noe som kommer i klem.

Lykke til[:)]

De har jeg også kjøpt, satte de på og var såå fornøyd, jeg hadde en sår brystvorte jeg ville skulle gro. Etter kort tid var oppsamleren full[8|] i tillegg til litt spreng, ble det nok for mye press fra BHen. Da ble det stimulert til å renne, ikke bare samle opp. Stod i det lille heftet at de ikke måtte være på mer enn 40 min av gangen [:)] Kanskje det funker bedre for dere[:)][:)]

så bra[:)] godt det ikke har blitt værre[:D]

Jeg har et ømt bryst og feber, men det er hverken hardt eller rødt[8|]

Back
Topp