ORIGINAL: tuppamaara
ORIGINAL: Stjernejenten
De er litt små...
Så bruker de nesten bare om jeg lager kjøttdeig med fløte og ananassaus, for da blander jeg 1pk ris med 1pk nudler (mr lee el.) (lett å koke nudlene med risen siste minuttene). Da blir det akkurat passe mat til 2 :) Ellers bruker jeg vanlig ris jeg måler opp selv.
Oooooh!!! Det hørtes nam ut! Vil du dele oppskriften med meg?
Den skal du få vettu :) Er litt på slump med ingredienser og mål, men du må ha:
Kjøttdeig
Fløte
Ananasbiter i juice (juicen er det viktigste, kan evt kjøpe en kartong ananasjuice)
Piffi/grillkrydder
Aromatkrydder
Grønnsaker (pleier å bruke ananasbitene, mais, gulrøtter, brokkoli/sukkererter)
Stek kjøttdeig og krydre med piffi og aromat.
Ha i de grønnsakene som trenger litt steking, feks gulrøtter og brokkoli (kutt i små skiver/buketter)
Hell over ananasjuice (pleier å holde med en sånn liten boks til en pk kjøttdeig, kommer an på hvor mye fløte du har)
Ha i fløten og la koke litt inn, så sausen blir litt tykk. Blir det tørt/for lite saus kan du tilsette mer. Vil tro du trenger iallefall en dl til en pk kjøttdeig, men har aldri målt. Greit å lage dette om du har fløte du har frosset ned. Smaker like godt.
Ha i ananas og mais på slutten, de trenger bare bli varme.
Ris/Nudler:
Putt posen med krydder i vannet med risen. Bruk boil in bag, da trenger du ikke bruke to panner. La risen koke nesten ferdig og ha i en pk knuste nudler. Hell av vannet i et dørslag. Bland sammen når det er ferdig.
SPIS [:D]