Ang. blødninger

solisolden

Forumet er livet
I dagmorges fikk jeg litt blodslim på papiret, men har ikke blødd siden. Blødde etter sex for en uke siden, men jordmor var ikke bekymra over det så lenge jeg ikke fikk rier. Det var lettere å blø nå på slutten av svangerskapet fordi det er ganske modent der nede.
Er litt usikker på om jeg skal kontakte legen i morgen...
Andre som har blødd uten å ha gjort noe spesielt? Har du såfall fått beskjed om å ta det me ro? Jeg skal jo på jobb i morgen også.

Jeg har slitt med blødninger de siste ukene, og har vært til sjekk på føden et par ganger. De fant ut at jeg mest sannsynlig hadde lettblødende livmortapp som kan sammenlignes med at enkelte blør neseblod lettere enn andre. Fikk beskjed om å ikke ha sex, og ikke anstrenge meg.

HeiHei!
Ja, jeg har også hatt noen små blødninger utenom sex. 3 ganger faktisk, men har ikke vært noe beskymret siden dette er normalt. 1.gang var faktisk blodrødt 3-4 drypp og ferdig. Mens de andre var litt i utfloden/slimet. Dette skjer pga av mye aktivitet i livmoråpningen eller pga at små blodårer sprekker pga trykket.
Disse blødningene oppstod me 1 dags mellomrom, men har ikke hatt noen siden(2 uker siden).
Jeg har ikke roet ned jobbingen("går tur" i 7-8 timer hver dag i klesbutikk) eller privat. Er 100% i jobb og er i uke 30
Lykke til!!!

Godt å høre at det kan være normalt:) Blir jo alltids litt bekymra når det kommer blod. Har ikke vondt og kjenner mye liv i magen så da er det nok ikke no farlig.

ORIGINAL: fysio79

Jeg har også hatt små blødninger siste 3 ukene, men undersøkelsene viser ikke noen årsak til de, så jeg har blitt sykemeldt pga blødningene og bekkenløsning (litt vanskelig å behandle pasienter uten å få lov til å "løfte"), med forbud å slite meg ut, stresse, løfte osv.. Ellers skal jeg ta det bare rolig dag for dag, gjøre det jeg orker, og stoppe når jeg er sliten..har masse falske rier som plager meg også, så det stopper seg naturlig..

Uff, det høres slitsomt ut. Jeg har heldigvis en jobb hvor jeg kan gjøre veldig enkle oppgaver. Trenger ikke løfte. Går heller ikke 100% så får noen hviledager innimellom.

ORIGINAL: solisolden

Jeg har også hatt små blødninger siste 3 ukene, men undersøkelsene viser ikke noen årsak til de, så jeg har blitt sykemeldt pga blødningene og bekkenløsning (litt vanskelig å behandle pasienter uten å få lov til å "løfte"), med forbud å slite meg ut, stresse, løfte osv.. Ellers skal jeg ta det bare rolig dag for dag, gjøre det jeg orker, og stoppe når jeg er sliten..har masse falske rier som plager meg også, så det stopper seg naturlig..

Uff, det høres slitsomt ut. Jeg har heldigvis en jobb hvor jeg kan gjøre veldig enkle oppgaver. Trenger ikke løfte. Går heller ikke 100% så får noen hviledager innimellom.

Ja, men går heldigvis mye bedre nå som jeg er sykemeldt 100%. Var forresten til sjekk siden jeg hadde blødning og falske rier (sterke kynnere) for å se om de hadde påvirket livmorhalsen, men det hadde de ikke så det var jo bra!!! Men anbefaler deg å ta deg en ekstra sjekk dersom det fortsetter eller du får rielignende smerter..bare for å sjekke at det ikke påvirker livmorhalsen eller annet!! 

Bra det er bedre, er ikke morro å ha det slik.
Ja jeg drar til legen hvis det kommer mer, uten tvil! Skal uansett til kontroll neste uke så tar det opp da.

Back
Topp