Ang besøk og servering...

Er veldig ettersom her. Er ikke alltid jeg serverer noe spisende til de som er her hver dag (svigers f.eks), men kaffe får alle. Og self om jeg har noe på lur så setter jeg det frem. Men om vi får besøk som ikke er her så ofte eller kommer langveisfra er det helt naturlig å servere noe spisende synes jeg.

Kommer litt ann på når man kommer på beøsk, kommer folk besøk mitt i uka så servere jeg kaffe/te for jeg somregel ikke har noe annet å dekke på med liksom.. vi har ikke masse kake eller kjeks liggende i hus.
I helgan finner man jo alltid frem kaffe/brus/te og noe godis av noe slag..

Om de ikke har vett på å fortelle med at de kommer i så god tid at jeg rekker å gå til butikken har jeg bare vann/saft/te og muligens kaffe/juice og aldri noe å spise på.., så de fleste vennene mine har som regel med seg egen brus[8D][:D]

Men om jeg veit det kommer noen så har jeg noe lett og tygge på men det varierer veldig etter hvem som kommer og hvorfor de kommer.

ORIGINAL: EdonaLarsen

Det er psykologen fra Spebarnsteamet som kommer... Jeg pleier alltid å servere noe å spise også, men denne gangen sitter vi og prater og hun skriver ned liksom. Passer det inn å spise da liksom? 

Da syns jeg det er best og kun servere drikke. Selv får jeg besøk fra hs idag, og det blir kun servert kaffi her.

Tilbyr alltid kaffe.. Uansett..
Hvis jeg/vi vet de ikke drikker kaffe, byr vi på brus/te...

Når vi er på butikken kjøper vi som regel kjeks, eller noe bite i.. Og jeg prøver å bake av og til, så man har noe i fryseren...

Hvis vi får besøk i helgene byr vi på vin/likør/øl, ja, det vi har, til besøket.. Så får de krangle om hvem som skal evt. kjøre hjem [;)][8D]

Ville bare hatt en skål med kjeks eller småsjokolader eller noe på bordet, og kaffe/te. Trenger ikke noe mer.

Back
Topp