Ang. Beltestol

McQeen

Gift med forumet
Det finnes jo et hav av forkjellige merker og typer av desse på markede i dag, men hva er egentlig forskjellen??

Er stor prisfokjell på de også, men er de dyre bedre enn de billige?? Tenker at de her setene er jo mer like i matriale og lage måte enn sete 1 og 2. Skal jo kun bruke belte på desse og de er vel mer for støtten rundt kroppen til de små??

Ikke halshogg meg om jeg tar helt feil. Jeg er ikke helt inne på akuratt denne typen stol ennå.

Dette gjelder kun BELTESTOLENE.

ORIGINAL: someone

McQueen: når kan en bruke disse beltestolene ? alder/høyde/kg?

Svarte i din tråd[;)]

ORIGINAL: McQeen

Svarte i din tråd[;)]

men er beltestoler det samme som den puta jeg spurte om?

ORIGINAL: McQeen

Svarte i din tråd[;)]

men er beltestoler det samme som den puta jeg spurte om?

Hehe...nei[;)]

Belte stol er vel fra 15 kg. Men min lille gut er vel 13-14 kg å jeg prøvde satt han i søstera min sin slik stol å han var ALT for liten.....så han kommer til å være for liten om han er 15 kg også. Så vi kommer ikke til å begynne å bruke slikt sete før han er 4 år.

dytt

Som regel er de dyrere bedre ja. Billig stoler ala. Billy fra Coop OBS! f.eks. er et sete med dårlig beltestyring og beskyttelse.

Et godt sete skal ha god sidebeskyttelse og god belteføring(det er jo litt av poenget at belte skal ligge riktig ellers så kan beltet være meget farlig for et barn ved en ulykke.)

Noen av de dyreste beltestolene har isofix. Ellers så får man gode beltestoler fra 1500 og oppover - de er stort sett billigere enn gr. 1 setene.

Back
Topp