Ang base til bilsete

Turbotekla

Gift med forumet
Har bare ett spm om det, er det noe man MÅ ha til bilsetene? og hvorfor bruker man de? hva visst man ikke bruker det? ser noen bilseter fra 0-13 kilo har det

ORIGINAL: Turbotekla

Har bare ett spm om det, er det noe man MÅ ha til bilsetene? og hvorfor bruker man de? hva visst man ikke bruker det? ser noen bilseter fra 0-13 kilo har det

Det er sikrere enn å kun bruke bilens belter.. Spesielt hvis dere har bil med IsoFix.

ååååååjaaaaa men da ble jeg litt klokere IGJEN[8D][:D]

ORIGINAL: Sjefsgaupa

Det er sikrere enn å kun bruke bilens belter.. Spesielt hvis dere har bil med IsoFix.
isofix?????

ORIGINAL: Sjefsgaupa

isofix?????

Det er to metallbøyler som ligger mellom setet og seteryggen i baksetet. Metallbøylene er festet i bilens ramme, og en base eller et sete festet i det sitter som støpt og mye sikrere enn med bilens belter alene. Fins på biler fra 2002 og oppover..

Man MÅ ikke ha det,men så mye utrolig lettere det er a,praktisk på alle måter synes jeg,slipper og styre med selene for hver gang.

Nå ble jeg veldig usikker her, går det på sikkerhet eller praktisk? hade det vært sikkerhet burde det jo være i prisen til ALLE bilseter

Nå ble jeg veldig usikker her, går det på sikkerhet eller praktisk? hade det vært sikkerhet burde det jo være i prisen til ALLE bilseter

Det er begge deler. Det eliminerer jo så og si risken for feilmontering, f.eks.. Er sikkert nok å bruke bare bilens belter, men enda sikrere å bruke base pga det. Og IsoFix er sikrere enn bilens belter, men ikke alle biler har IsoFix. [;)] Er vel blitt standard nå, tror jeg, men da IsoFix kom var det bare enkelte biler som hadde det.

isofix er på nyere biler, som ei skrev lenger opp, gjerne er det et lite merke med et barn i en stor nederst på ryggen av setet. Det er ihvertfall det på våre seter. DA klikker du stolen fast i de to metall bøylene. Er bare å kjenne etter med handa mellom setet og ryggen. Vi har isofix-stol til eldstegutten

Den første babystolen vi hadde leide vi hos IF (gjorde det til begge ungene) og da fulgte det ikke base med. Da er det litt kronglete å ta stolen inn og ut av bilen og å få beltet festet rundt. Men jeg syns de stolene er ganske tunge å drasse på, så vår stol stod bare i bilen hele tiden også ok jeg bare ungen inn og ut.

Med en base er det vel lettere og ta med seg hele stolen inn og ut av bilen. Når det gjelder sikkerthet vet jeg ikke om det ene er mer sikkert enn det andre

Back
Topp