ang barnevakt

Foreldrene mine passet minste i 4 timer nå nylig. Han var vel ca 5 uker, får flaske, og sambo jobbet utenfor med garasjen og jeg var i bursdagsfeiring for en venninne.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tenker det spørs hvem som passe på og hvor godt barnet kjenner vedkommende;)

Oi, det husker jeg ikke nøyaktig - men jeg begynte på kveldsstudier en kveld i uka når han var 5 uker, og da hadde han div. barnevakter. Vanligvis var jo pappan hjemme, men søster'n min stilte opp flere ganger, og også svigermor m.fl.
Hadde "trillevakt" for noen kortere økter hvor jeg måtte til lege o.l., ellers var det vanligvis når jeg var hjemme hos foreldrene mine og mamma avlastet meg på dagtid så jeg fikk SOVE - kolikkbaby i 9 mnd går på helsa løs...

Første gang vi hadde barnevakt over natten var han ca. 6 mnd, da overnattet han hos mormor som han kjente godt. :)

Det kommer ann på matsituasjonen;)
Min kunne lett trenge mat hver 2. time, jeg fikk ikke til å pumpe eller gi fra flaske så da var det ikke bare bare.
Var vel borte fra henne 2-3 timer dag hun var 6 måneder ca.
Kunne sikkert vært borte fra henne da hun var 3 måneder, hadde det ikke vært for at jeg ville ha kontroll.

Det er jo nesten lettest når de er 2-3 måneder, for da kan de jo sove 2-3 timer i strekk!
Når de er 8-9 måneder har de jo ofte separasjonangst.

Back
Topp