ang barnevakt

Her gjorde vi det når babyen var 6 uker. Da hos svigermor.
Jeg var da bare hjemme og henta meg inn igjen. :)

Tenker at så lenge mor føler at det går greit, og at baby er rolig sammen med den som den skal være hos så er det greit :) Finnes ikke noe fastit :)

Mini var 5 uker da svigers passet ham i 3 timer.
Vi var på kino og han sov vel hele tiden.

Her hadde vi svigers som barnevakt ganske tidlig fordi jeg var helt knekt etter fødselen... Svigers bor rett ved siden av oss da, så ikke så langt unna :)

Jeg mener det er opp til hver enkelt. Hvert sitt behov...

For min del ble det ved 5mnd. Blir vel helt avhengig av foreldre og barn :-)

Var ikke mer enn 2-3 uker da jeg hadde barnevakt i 2,5 timer. Var kjempe syk av brystbetennelse og måtte til legen. Mamma som passet.

Vesla var 3 uker første gang besteforeldrene passet henne, fordi jeg måtte på jobb en dag:) det gikk veldig fint

Mamma passet storesøster et par timer da hun var en uke. Da var jeg på rommet og hvilte. Ellers vil jeg si at det går fint så lenge man føler seg klar.

Førstemann var over ett år når vi hadde barnevakt første gang. Tvillingene blir 9 mnd første gang de får barnvakt for da skal jeg og mannen bort en kveld! :) Man får nok kjenne på det selv mener jeg.

Vår gutt var 5 uker gammel. Mamma passet han på kvelden da vi var i bryllup til et vennepar :) Men syns det var forferdelig vanskelig å gå ifra han når han var så liten, så etter dette hadde vi ikke barnevakt igjen før han var 8-9 måneder gammel :P

Hu her var 2 uker. Da måtte jeg i begravelse til en god kollega så det var litt spesielt. Men hun sov når je dro og sov fortsatt når jeg kom igjen :p

Mamma fikk han en uke etter fødselen, 2-3t.

Hvor "tidlig" er det greit at noen passer barnet en 2-3 timers tid? Hva mener dere?
Jeg synes anbefalingene med like mange timer som barnet er i mnd er en passende pekepinn :)

så får man tilpasse hvert enkelt barn ut i fra det. Noen sover glatt 2 timer uten mat når de er noen uker gamle og mor synes det er ok å adskilles. Noen tar ikke flaske og vil plutselig ha pupp ganske ofte selv om de er et par mnd gamle og kan ikke være uten mor mer enn en halvtimes tid. Og mor synes kanskje ikke det er greit å skilles heller.

Første hadde vi barnevakt når hun var ca 8 mnd :) da var dt ca 4 timer var ute å spiste og på kino. Nå vet jeg ikke

Jeg synes det kommer an på hvem som skal passe. Terskelen for å overlate barnet til besteforeldre etc er lavere enn andre for min del ;) Også kommer det selvfølgelig an på babyen, noen er "enklere" enn andre. Vi bruker egentlig sjelden barnevakt, er det noe så er det stort sett besteforeldre som passer.

Back
Topp