Ang barnesenger

someeone

Gift med forumet
Altså min mor insisterer på at hun skal "være med" og bestemme sprinkelseng,
slik at jeg ikke går i samme fella som hun gjorde for 29 år siden[:-]
Hun mener at man kan senke siden er veldig veldig viktig.
Når babyen blir så stor at den kan komme seg ut av den,
men så vurderer jo jeg og kjøpe denne:

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70116002

og der kan man jo fjerne den ene sprinkel tingen og sette på en del
som gjør at senga blir slik at babyen kan gå inn og ut.
Er det noen som evt har denne senga, eller har noen formening om
hva som er "rett" og "feil" seng ?
Jeg vil gjerne velge seng til mitt barn selv, uten min mor[&:]

Skal bruke baby kurv de første 4 mnd så det er jo ikke noe som haster,
men en baby blir jo fort stor[:-]

Syns den ikea senga virker kjempe bra jeg...
 Har den ikke selv, men har noen venninnner som har den.. og de er fornøyde[:D]

Min erfaring...

Vi kjøpte en sånn som kan senke ned den ene siden...Den ble brukt i kun kort tid med Casper...Tilslutt ble jeg så redd han skulle klatre over og falle ut...

MEd Mathilda så har vi ikke senket den eller noe...

Det som er med dagens senger er at senge bunnen kan justeres...Synes heller det er mer viktig enn den på siden..

Hadde jeg villet kjøpe en ny seng nå så hadde jeg kjøpt den hensviken der...Synes den er så fin...Og praktisk...To senger i en...

Synes du skal gå for den jeg...[:-]

Vi har Leksvik fra Ikea, samme prinsipp.

Ser ikke poenget med å senke siden (det er jo bare nyttig når man har en liten baby som man vil legge ned uten å bøye seg så dypt? At den skal kunne gå ut selv er jo langt mer praktisk med senket bunn og fjernet ene kanten. Det har vi gjort for guttungen, da går han vesentlig tryggere inn og ut enn om vi skulle ha en halvhøy vegg....

ORIGINAL: *Stella*

Ser ikke poenget med å senke siden (det er jo bare nyttig når man har en liten baby som man vil legge ned uten å bøye seg så dypt? At den skal kunne gå ut selv er jo langt mer praktisk med senket bunn og fjernet ene kanten. Det har vi gjort for guttungen, da går han vesentlig tryggere inn og ut enn om vi skulle ha en halvhøy vegg....

Jeg må bare spørre, følger den "side" tingen med ? altså den man setter på når barnet er så stort at den
går ut og inn av seg selv. Tengte jeg skulle få svigermor til og dra innom ikea mens hun er i bergen,
så da er det greit og vite om alt følger med liksom[:)]

Hei.

Vi har sånn senke seng på siden, for min del har det bare vært bortkastet altså, vi har aldri brukt den!!!!!! Og når mine (15måneder) ikke trenger sprinkelseng lenger så kjøper vi junior seng! Ikea sengene er like fine som alle andre, men det som er kjedelig med de er at det er egne mål så alt må kjøpes på ikea, laken, sengekant osv.

ORIGINAL: Someeone

ORIGINAL: *Stella*

Jeg må bare spørre, følger den "side" tingen med ? altså den man setter på når barnet er så stort at den
går ut og inn av seg selv. Tengte jeg skulle få svigermor til og dra innom ikea mens hun er i bergen,
så da er det greit og vite om alt følger med liksom[:)]

Jupp den følger med.

Vi byttet fra spinkel til den uten kant når han vel var knapt halvannet, så juniorseng føltes ikke så veldig aktuelt da... (det trenger han ikke, og det har vi ikke plass til der sengen pr i dag står)

Vi har også Hensvik sengen (+ stellebord), veldig fornøyd med den. Sengehest følger ikke med i prisen, så må kjøpes utenom. Den heter VIKARE Sengehest [:)]

Den så veldig god ut[:)]

Jeg er enig i at det er mye viktigere at bunnen kan heves/senkes enn siden, men nå hadde denne sengen begge funksjonene da [;)]

Fant et gammelt forumsinnlegg fra meg selv(fra et annet mammaforum) fra jeg ventet førstemann, jeg ønsket meg også senkbar side da he he. Har aldri savnet det, kjøpte ikke seng med senkbar side.

Vi brukte forøvrig sprinkelsengen veldig lenge, tror ikke poden flyttet over i stor seng før han var 3,5 år. Han prøvde aldri å klarte ut av den.

Tenker bare kjøpe en sånn vi: http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/00115751
Synes den ser helt grei ut, trenger vel ikke noe mer fancy?

Vi skal kjøpe den hvite Hensvik fra Ikea. Kjøper den nå som vi drar til Sverige på Ikea. Ligger jo bare flatpakka frem til vi trenger den uansett. Har hørt masse bra om sengene fra Ikea iallefall. Så den billigste sorten er sikkert ikke noe dårlig alternativ. 

Oi... Den HENSVIK senga fra Ikea var jo kjempefin.... Med begge funksjonene.... Kanskje det blir den på oss... Men har ikke tenkt så langt enda da.... Lykke til med "mamma på handel"

[:D]vi har hensvik sengen, kjempe seng d... aldri hørt om noe som kan vere feil eller rett med en sprinkel seng,en seng er en seng... hehe...[:D]

ulike behov kanskje... [:)] er ihvertfall veldig fornøyd med hensvik sengen...

Alt etter behovet, vi fjernet den siden fordi ungen ellers begynte å hyle og sto i bue om i kom innen 1meters avstand fra sengen... Etter lengre tid kom vi på å prøve uten grindseng. Da la han seg der. Han går uansett ikke utav sengen når han våkner da, det var vel mer den innestengte følelsen... Men vi har jo "skjemt bort" ungen med nærhet og trygghet da, og latt ham sove mye i vår seng, fortsatt...

Vi har også HENSVIK sengen[:D] Og er veldig fornøyd[:D]

Blir ikea seng på meg også :) Faktisk er ikea senger en av de få senge som faktisk møter alle sikkerhetskrav - og som kommer best ut av alle tester! Og det er ingen forskjell på den billigste eller den dyreste for sikkerheten er den samme :) Er kun design og funksjon som forandrer seg.. så her får man billig seng til topp kvalitet! kan jo ikke bli bedre!!

Back
Topp