Ang barn som banner

Insolita

Gift med forumet
Nå har det seg slik at vi voksne er våre barns beste læremestere.
Å jeg er overhode ikke feilfri, å sliter litt med bannskap..prøver å være forsiktig pga min datter tar etter MYE av det jeg sier.

Men skal jo innrømme at jeg trekker på smilebåndet i smug når jeg hører hva hun sier( selv om det ikke er gøy eller noe når barn bannes), her er noen eksempler på hva hun har sakt.

Vi skulle gå opp på loftet, så var det kaldt i gangen, da sa hun "det var jævli kaldt her", det var her om dagen det.
En gang hørte jeg hun sa "helvette" i baksetet på bilen.
Hun har sakt "fy faen" ett par ganger

Har hørt henne legge inn "jævlig" å "fy faen" inni setninger når hun har snakket om saker å ting. Det er da man får en tankevekker å skjønner at ma VIRKELIG må passe språkbruken sin..

Noen andre som har det på den måten?[:)]

Da hadde ikke jeg trukket mye på smilebåndet for å si det sånn....[:-]

Jeg har en tendens til å si slike ting jeg å, men må virkelig skjerpe meg nå for vil ikke lære barna mine sånt språk[:)] Ikke bare fordi vi er kristne, men syns ikke slikt språk passer til små barn...

Det er ikke sjarmerende å høre små gutter drive å banne og rope...

Skjønner akkurat hva du mener!
nesten så jeg vil påstå at majoriteten voksne har et usunt språk- som man blir bevisst over når man omgåes barn/får barn selv. Slik er det hos meg definitivt!

ORIGINAL: EricaJenta

Jeg har en tendens til å si slike ting jeg å, men må virkelig skjerpe meg nå for vil ikke lære barna mine sånt språk[:)] Ikke bare fordi vi er kristne, men syns ikke slikt språk passer til små barn...

Men det er jo akkurat det jeg sier SELV om jeg har trukket på smilebåndet....det kan faktisk hende du og hadde gjort det i samme situasjon....det er ikke sjarmerende når små jenter banner og roper heller[:)]

Jeg skjønner veldig godt hva du mener[;)]

Vi har en hund som innimellom trengs å settes på plass.. bli tilsnakket..

Vi kan si sånn som: Ti still Chamino (hundens navn).. eller Nå kutter du ut Chamino.. Gå og legg deg osv osv..

Har vært et par ganger hvor jeg har "kranglet" litt med snuppa og hun har vist meg fingeren og sagt: Kutt ut mamma! Ti still mamma!

Ikke direkte banning dette.. men jeg har på en måte blitt irettesatt av min egen datter på 2 1/ 2 år[:D]

ORIGINAL: Fridasinmamma

Vi kan si sånn som: Ti still Chamino (hundens navn).. eller Nå kutter du ut Chamino.. Gå og legg deg osv osv..

Har vært et par ganger hvor jeg har "kranglet" litt med snuppa og hun har vist meg fingeren og sagt: Kutt ut mamma! Ti still mamma!

Ikke direkte banning dette.. men jeg har på en måte blitt irettesatt av min egen datter på 2 1/ 2 år[:D]

Hehe[:D][:D]

Jeg har fått beskjed av min datter om å gå på rommet mitt jeg[8|][:D]

Jeg skjønner ikke helt hvordan det kan trekke på smilebåndet, hvis ikke man føler det er litt morsomt å se en unge banne. Og jeg reagerer definitivt ikke på den måten.
Når jeg ser og hører sånne ting om andres barn føler jeg at jeg fort dømmer foreldrene, og tenker automatisk at barnet har et litt drittungepreg.. Trekker definitivt ikke på smilebåndet til noe slikt..

ORIGINAL: Insolita

Haha, DET hadde vært noe som hadde fått smilebåndet mitt til å trekkes på.. :P

Ha ha[:D] Hvordan reagerer man på sånt da?[:)]

ORIGINAL: EricaJenta

Men det er jo akkurat det jeg sier SELV om jeg har trukket på smilebåndet....det kan faktisk hende du og hadde gjort det i samme situasjon....det er ikke sjarmerende når små jenter banner og roper heller[:)]

Ja jeg har ikke sagt at jeg mener noe annet enn deg heller[:)] Bare sier at jeg hadde ikke syns det var noe komisk heller... har jo selv opplevd små barn i familien som har kommet med noen gloser.. var ingen som trakk så mye som en millimeter på smilebåndet da ihvertfall, så tror nok ikke jeg kommer til å gjøre det med mine barn...[:)]

Nå kommer det jo litt ann på hva de sier.. er jo mange stygge ting man kan si som ikke bare er banneord heller.. men tenker nå på de tingene som ble lagt frem her[:)]

( og jeg skrev gutter bare som et eksempel )[:)]

ORIGINAL: *Alexander*

Jeg skjønner ikke helt hvordan det kan trekke på smilebåndet, hvis ikke man føler det er litt morsomt å se en unge banne. Og jeg reagerer definitivt ikke på den måten.
Når jeg ser og hører sånne ting om andres barn føler jeg at jeg fort dømmer foreldrene, og tenker automatisk at barnet har et litt drittungepreg.. Trekker definitivt ikke på smilebåndet til noe slikt.. Og det tror jeg ikke Erica (min kone) gjør heller.. ;)

Mye man ikke skjønner, å den smilebånd refleksen er ikke alltid like lett å styre...godt vi alle er så forskjellige, tenk om alle skulle være lik[:D]

Heldigvis smiler jeg ikke barnet mitt opp i annsiktet sånn at hun tror det er OK, jeg gir henne beskjed om at slikt ikke er lov til å si...jeg synes jo IKKE at det er pent at barn bannes, noe jeg TYDELIG fikk fram i hovedinnlegget.

men jeg har nå da evnen se det komiske i mange situasjoner selv om jeg ikke viser det åpentlyst.

Jeg har 3 gutter, sjelden jeg hører de banner, men her en dag sier guttungen på 3 " Helvete mamma, no er jeg sint" Lurer på hvor han har det fra.... For det er et ord jeg aldri bruker...

Ha ha[:D] Hvordan reagerer man på sånt da?[:)]

Huff, jeg ble helt stum, så måtte jeg bare snu meg bort, for jeg ble ganske flirfull da[:D][:D] sa egentlig ikke så mye på det, viste ikke helt hva jeg skulle si....

Er som du sier, hva vi sier sier de...!

Jeg har prøvd å ta meg sammen... Og litt gloser kommer til fra meg til tider og jeg har en lei tendens til å rette på folk rundt meg også til tider... Sånn som bandeord og at ting man ikke har smagt smaker æsj...[8|][8|]

Lillemor har prøvd seg på å si KLAPP IGJEN til meg... Det var den desiderte siste gangen hun noen gang har sagt det, for det er noe av det værste jeg hører faktisk..[8|][8|] Hun vet også at man ikke får si faen for det er stygt..

Jeg har vokst opp i et hjem med lite banning, værste jeg sa til mine foreldre var den med JEG HATER DEG... Og egentlig så er det helt greit for meg..
Var først når vi flyttet til norge at banning kom skikkelig på banen.. Nordmenn banner ofte rett og slett..! Og ble skikkelig dreven på banning når jeg spilte ishockey[8D][8D]..

ORIGINAL: *Alexander*

Når jeg ser og hører sånne ting om andres barn føler jeg at jeg fort dømmer foreldrene, og tenker automatisk at barnet har et litt drittungepreg.. Trekker definitivt ikke på smilebåndet til noe slikt.. Og det tror jeg ikke Erica (min kone) gjør heller.. ;)

Mye man ikke skjønner, å den smilebånd refleksen er ikke alltid like lett å styre...godt vi alle er så forskjellige, tenk om alle skulle være lik[:D]

Heldigvis smiler jeg ikke barnet mitt opp i annsiktet sånn at hun tror det er OK, jeg gir henne beskjed om at slikt ikke er lov til å si...jeg synes jo IKKE at det er pent at barn bannes, noe jeg TYDELIG fikk fram i hovedinnlegget.

men jeg har nå da evnen se det komiske i mange situasjoner selv om jeg ikke viser det åpentlyst.

Det er vel ikke bare snakk om evne.. er vel snakk om hva man syns er komisk og hva man ikke syns er komisk[:)]

Vi hadde et par episoder etter størstegutten begynte på skolen, (ja vi også banner, men jobber hardt med å ikke gjøre det, bare glipper innimellom) hvor vi slo hardt ned på banning, og konsekvensen var å fjerne playstation
hans hvis vi hørte han bannet.  Og da sommerferien etter 1.klasse kom og vi var på båttur, sa han ett eller annet banneord (husker ikke hvilket) og jeg bare så på han, så begynte han å gråte [:-] 
hehe, kameraten hans lurte på hva jeg gjorde med han..

Nå er det ikke banning hjemme ihvertfall, men er nok et helt annet språk utenfor husets fire vegger [8D]

ORIGINAL: *mumfie*

Jeg har 3 gutter, sjelden jeg hører de banner, men her en dag sier guttungen på 3 " Helvete mamma, no er jeg sint" Lurer på hvor han har det fra.... For det er et ord jeg aldri bruker...

Mest sansynlig plukket det opp et eller annet sted ;) Kan godt hende han har fått det ifra tv eller kanskje noen i familien? Noen han har lekt med kanskje? Virker som om barn har klisterhjerne på ting som virkelig ikke skal sies eller gjøres! :P

ORIGINAL: *mumfie*

vår påvirkning av ungenes språk og oppførsel blir mindre og mindre som årene går desverre [:-]

ORIGINAL: Lena Levegg

Vi hadde et par episoder etter størstegutten begynte på skolen, (ja vi også banner, men jobber hardt med å ikke gjøre det, bare glipper innimellom) hvor vi slo hardt ned på banning, og konsekvensen var å fjerne playstation
hans hvis vi hørte han bannet.  Og da sommerferien etter 1.klasse kom og vi var på båttur, sa han ett eller annet banneord (husker ikke hvilket) og jeg bare så på han, så begynte han å gråte [:-] 
hehe, kameraten hans lurte på hva jeg gjorde med han..

Nå er det ikke banning hjemme ihvertfall, men er nok et helt annet språk utenfor husets fire vegger [8D]

Hehe uff.. Litt søtt da men han skjønte ihvertfall konsekvensene av det.
Det som er dumt med banning er jo at det som oftest blir en uvane, som man sjeldent tenker på før man allerede har sagt det..

ORIGINAL: thejohan

Jeg ler faktisk inni meg når jeg hører et lite barn som nesten ikke kan snakke, banne!
[8D]

kjenner jeg nesten blir litt trist inni meg når sånt skjer, og litt sint på foreldrene..

Back
Topp